BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egy ideális összeállítás

Már több mint negyven éve rabolja el a BMW a sportos középkategóriásra vágyó vásárlók szívét, s nincs ez másképpen most sem, hogy az aktuális, F30-as sorozat belépett modellciklusának második felébe. Kétség sem férhet hozzá, hogy modern autó, miközben számos részlete őrzi a felmenők egy-egy részletét, például a hosszú gépháztetőt vagy a jellegzetes hátsó ablakkeretet. Az idők során persze sok minden változott, a kizárólag turbós egységeket felvonultató motorpalettán egy háromhengeres az alap, az eladások zömét pedig jó ideje már a gázolajos egységek teszik ki.

Tesztautónkban, a 18d jelű változatban a tavalyi frissítés óta 143 helyett immáron 150 lóerőt teljesítő 2,0 literes egység dolgozott, amelynek hangja ugyan mindig kivehető, de összességében remek darabról van szó. A motor tökéletes összhangban dolgozik a 715 ezer forintos felárért rendelhető nyolcfokozatú automatikus váltóval, gyakorlatilag eszébe sem jut az embernek, hogy manuálisan be kellene avatkoznia. Az xDrive összkerékhajtással is kapható, 150 lóerős motor derekasan húz felfelé nagyobb tempóról is, a német autópályákat leszámítva aligha érezhetjük azt, hogy hiányzik a nyomaték.

A legkellemesebb meglepetés tankoláskor éri a vezetőt, ugyanis vegyes használatban 5,1 literes tesztátlagot mértünk – a hatótáv meghaladja az ezer kilométert. Nem érdemes mindenáron spórolni, az ECO PRO menetprogram egy teljes tank, tehát körülbelül 1100 kilométer alatt nagyjából 30 kilométerrel növelheti a hatótávolságot. Ráadásul a spontán gázreakciónak ezzel lőttek, ebben a programban nagyon bágyadtnak tűnik a motor. Az viszont – az üzemmódkapcsoló állásától függően – igaz a 3-asra, hogy nagyon közvetlen. A középkategóriában még mindig a BMW-nek áll a zászló, ha arról van szó, melyik modell volánja a leginkább kommunikatív.

A futómű is sportos, ami egyúttal azt is jelenti, hogy jó minőségű utakon érzi magát elemében az autó. A belső tökéletesen rímel a vezető-központúságra, hiszen a középkonzol a vezető felé fordul, és az első ülésekben mélyen is lehet ülni. Azt ugyan lehet látni, hogy nem ez a legfrissebb autóbelső, mégsem érezzük azt, hogy vérátömlesztésre lenne szükség. Minden a helyén van, kellemes az atmoszféra. Nem mellékes az sem, hogy bár a 4,6 méter hosszú 3-as a helykínálat tekintetében nem veheti fel a versenyt a szegmens óriásaival, átlagos termetűeknek kifejezetten kényelmes, a hátsó szélső ülések is jól formázottak. A 318d modell 9,84 millió forintjával (kézi váltóval) pontosan 400 ezerrel kerül többe, mint a legolcsóbb dízel 3-as, a 116 lóerős 16d. A 18d malmára hajtja a vizet az is, hogy a 190 lóerős 20d már közel 800 ezer forinttal drágább – ennyit nem biztos, hogy ér a plusz 40 lóerő.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.