BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Már a Google a legértékesebb világmárka

A Google átvette az vezetést az Apple-től a világ legértékesebb globális márkáit rangsoroló Millward Brownnál. Az internetes szolgáltató 229 milliárd dollárra növelte eszmei értékét, ez 32 százalékos éves növekedést jelent, szemben a márkaértékét csupán 8 százalékkal, 228 milliárddal erősítő iPhone-gyártóval.

Kettejüktől messze leszakadva jön, de őrzi dobogós helyét a Microsoft, amely 5 százalékot tapasztott hozzá a 2015-ös értékéhez, 122 milliárdra srófolva fel a jelképes árat. A tizenegyedik alkalommal közzétett százas listán szerény 3 százalékos volt a vállalati érték átlagos bővülése, a márkák együttesen most 3,4 ezermilliárd dollár érhetnek. Külön említést érdemes az internetes titánok feltűnése a top 10-ben.

A Facebookról és az Amazonról van szó, előbbi 44, utóbbi 59 százalékkal repesztett az idei felmérés szerint. Az idei átlagos értéknövekedés egyébként 3 százalékos volt. A felmérés készítői az innovációs készséget és a megújulás képességét emelik ki mint a listán tartósan lehorgonyzott cégek legfőbb erényeit, megjegyezve, hogy ha e két faktorral minden rendben van, akkor az az adott vállalat nyereségtermelő képességére s ezen keresztül piaci megítélésére is pozitívan hat. Kreatív ötletekkel is fel lehet kerülni a listára, erre a Magyarországon kevéssé ismert Under Armour sportszergyártót és a Victoria’s Secret fehérneműmárkát hozzák fel példaként.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.