A Google átvette az vezetést az Apple-től a világ legértékesebb globális márkáit rangsoroló Millward Brownnál. Az internetes szolgáltató 229 milliárd dollárra növelte eszmei értékét, ez 32 százalékos éves növekedést jelent, szemben a márkaértékét csupán 8 százalékkal, 228 milliárddal erősítő iPhone-gyártóval.
Kettejüktől messze leszakadva jön, de őrzi dobogós helyét a Microsoft, amely 5 százalékot tapasztott hozzá a 2015-ös értékéhez, 122 milliárdra srófolva fel a jelképes árat. A tizenegyedik alkalommal közzétett százas listán szerény 3 százalékos volt a vállalati érték átlagos bővülése, a márkák együttesen most 3,4 ezermilliárd dollár érhetnek. Külön említést érdemes az internetes titánok feltűnése a top 10-ben.
A Facebookról és az Amazonról van szó, előbbi 44, utóbbi 59 százalékkal repesztett az idei felmérés szerint. Az idei átlagos értéknövekedés egyébként 3 százalékos volt. A felmérés készítői az innovációs készséget és a megújulás képességét emelik ki mint a listán tartósan lehorgonyzott cégek legfőbb erényeit, megjegyezve, hogy ha e két faktorral minden rendben van, akkor az az adott vállalat nyereségtermelő képességére s ezen keresztül piaci megítélésére is pozitívan hat. Kreatív ötletekkel is fel lehet kerülni a listára, erre a Magyarországon kevéssé ismert Under Armour sportszergyártót és a Victoria’s Secret fehérneműmárkát hozzák fel példaként.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.