Elveszítette a BMW világelső helyét a luxusautópiacon, de – mint ígérik – visszaszerzik azt az első félévben jobb értékesítési statisztikát felmutató Mercedes-Benztől. A bajorok egyébként jól teljesítettek, de a stuttgartiak még őket is felülmúlták az S-Class családjukkal, és azzal, hogy valamennyi szegmensben felfrissített modellekkel léptek a piacra, s ezeket jól fogadták a vásárlók. Akik hiába vártak versenytársnak számító BMW 5-ös új sorozatára, mert az csak jövőre érkezik meg. Teret vesztett a zászlóshajó, a 7-es sorozat is. Az is igaz, hogy az olcsó üzemanyag és a gazdasági fellendülés közepette az egyik célpiacon, az Egyesült Államokban a kereslet markánsan a nagy városi terepjárók (SUV) irányába tolódott el, s emiatt a BMW limuzinjait csak nagy árengedménnyel tudták értékesíteni. Ezt is közrejátszott abban, hogy a BMW amerikai eladásai 9 százalékkal estek vissza az első félévben és a Mercedes 9 ezer autóval „meg tudott lépni” tőlük. Friedrich Eichiner, a BMW pénzügyi vezetője szerint nyertest mindig az év végén nevezik meg, s az első helyen immár tíz éve ők állnak – írja a Bloomberg.
A BMW eredményére az elektromos és az önvezető autók magas költsége is nyomot hagy, utóbbinak a megjelenését 2021-re tervezik partnereikkel, az Intellel és a Mobileye-jal együtt. Villanyautóiknál 87 százalékos forgalombővülés volt az első félévben, az új i3 városi modell megjelenésének köszönhetően.
A bajorok most közreadott második negyedéves gyorsjelentése szerint az adó, kamatfizetés előtti nyereség 2,53-ról 2,73 milliárd euróra nőtt. A vállalat erősen megfogja a költségeket, igaz arról nem tehet, hogy a japán Takata selejtes légszsákjainak kicserélése miatt 472 millió eurót kellett tartalékolnia. A piac szigorúan kezeli a bajorokat, árfolyamuk az év eleje óta 22 százalékkal esett, miközben a DAX index csak 5,2 százalékkal lett karcsúbb.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.