BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megelőzte a BMW-t a Mercedes

Elveszítette a BMW világelső helyét a luxusautópiacon. A vállalat erősen megfogja a költségeket, a nyereség 2,53-ról 2,73 milliárd euróra nőtt.

Elveszítette a BMW világelső helyét a luxusautópiacon, de – mint ígérik – visszaszerzik azt az első félévben jobb értékesítési statisztikát felmutató Mercedes-Benztől. A bajorok egyébként jól teljesítettek, de a stuttgartiak még őket is felülmúlták az S-Class családjukkal, és azzal, hogy valamennyi szegmensben felfrissített modellekkel léptek a piacra, s ezeket jól fogadták a vásárlók. Akik hiába vártak versenytársnak számító BMW 5-ös új sorozatára, mert az csak jövőre érkezik meg. Teret vesztett a zászlóshajó, a 7-es sorozat is. Az is igaz, hogy az olcsó üzemanyag és a gazdasági fellendülés közepette az egyik célpiacon, az Egyesült Államokban a kereslet markánsan a nagy városi terepjárók (SUV) irányába tolódott el, s emiatt a BMW limuzinjait csak nagy árengedménnyel tudták értékesíteni. Ezt is közrejátszott abban, hogy a BMW amerikai eladásai 9 százalékkal estek vissza az első félévben és a Mercedes 9 ezer autóval „meg tudott lépni” tőlük. Friedrich Eichiner, a BMW pénzügyi vezetője szerint nyertest mindig az év végén nevezik meg, s az első helyen immár tíz éve ők állnak – írja a Bloomberg.

A BMW eredményére az elektromos és az önvezető autók magas költsége is nyomot hagy, utóbbinak a megjelenését 2021-re tervezik partnereikkel, az Intellel és a Mobileye-jal együtt. Villanyautóiknál 87 százalékos forgalombővülés volt az első félévben, az új i3 városi modell megjelenésének köszönhetően.

A bajorok most közreadott második negyedéves gyorsjelentése szerint az adó, kamatfizetés előtti nyereség 2,53-ról 2,73 milliárd euróra nőtt. A vállalat erősen megfogja a költségeket, igaz arról nem tehet, hogy a japán Takata selejtes légszsákjainak kicserélése miatt 472 millió eurót kellett tartalékolnia. A piac szigorúan kezeli a bajorokat, árfolyamuk az év eleje óta 22 százalékkal esett, miközben a DAX index csak 5,2 százalékkal lett karcsúbb.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.