Egyre súlyosabb munkaerőhiányra panaszkodnak a legnagyobb autóipari vállalatok Magyarországon, amelyek hosszú ideje a gazdaság húzóerejének számítanak. A cégvezetők szerint a munkaerőhiány regionális gond, de járulékcsökkentéssel lehetne segíteni a helyzeten, ahogy az oktatásra-képzésre is nagy hangsúlyt kell fektetni. „Aggodalomra ad okot a humántőke helyzete az országban” – mondta Peter Kössler, az Audi Hungária Motor Kft. ügyvezető igazgatója az Automotive Hungary kiállításának szerdai kerekasztal-beszélgetésén. A szakértő a kellő mennyiségű és kellő szakképzettségű munkatárs megtalálásában lát kezelendő problémákat.
Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. vezérigazgatója a munkaerőhiányt szintén problémának nevezte, szerinte erre a kormányzattal közösen kell megoldást találni, a bérjárulékok csökkentésével, az ingázás támogatásával vagy lakhatási támogatással.
A munkaerővel kapcsolatos nehézségeken közös erővel lehet átlépni, a képzési programokhoz a vállalatoknak hozzá kell járulniuk, a kormányzatnak pedig a járulékcsökkentésekkel és az energiaárak mérséklésében kell lépnie – hangsúlyozta Mesics Olívia, az Opel Szentgotthárd Kft. vezérigazgató-helyettese. Urbán László, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgató-helyettese megjegyezte, hogy a jövedelmek adó- és járulékterhelése sokkal nagyobb Magyarországon, mint a környező országokban, ami a nettó jövedelmekben akár 20 százalékos különbséget eredményezhet.
Kis Tünde, a Nemzeti Befektetési Ügynökség főosztályvezetője elmondta: 40 járműipari projekt van folyamatban Magyarországon, 13 ezer új munkahelyet teremtve. Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Szövetség főtitkára pedig kiemelte: minden eddiginél jobban teljesített az autóipar Magyarországon, de arra is rámutatott, hogy a munkaerő-probléma az egész régiót érinti. Hozzátette: a tagvállalataiknál 15-25 százalékos béremelést hajtottak végre az elmúlt években a munkaerő megtartása érdekében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.