Még mindig a BMW-csoport vezeti a prémiumkategóriát az eladott járművek száma szerint. A bajorok – a Minivel és a Rolls-Royce-szal kiegészülve - a harmadik negyedévben 583,5 ezer autót értékesítettek világszerte, míg a Mercedes anyacége, a Daimler csoport luxusautóiból 565,6 ezer kelt el. A növekedési tempó és a haszonkulcs terén viszont a Mercedesnek áll a zászló, ők 11 százalékos éves pluszt könyvelhettek el a darabszámot tekintve, míg a BMW leragadt 7,1 százaléknál. A haszonkulcs is ellentétes irányba mozog: amíg a BMW-nél 9,1-ről 8,5 százalékra csökkent – de megfelelt a 8-10 százalék közötti elvárásnak –, addig a stuttgartiak a 10,4-ről 11 százalékra tolták fel a befektetői megítélés szempontjából kiemelten fontos mutatót. A Mercedesnél a kínai piac késedelmes, de annál sikeresebb meghódításának örülhettek, s annak, hogy az új E-osztály modelljeivel taroltak – amire a BMW-nek csak jövőre lesz majd ütőképes válasza. A harmadik nagy német luxusautó-gyártó, az Audi egyelőre az anyacég, a Volkswagen konszern dízelbotrányát nyögi, harmadik negyedéves eladásai csak 1,3 százalékkal nőttek, miközben haszonkulcsa a 7,9-ről 4,7 százalékra szűkült – írja a The Wall Street Journal.
Elemzők szerint a viszont nem érdemes elveszni a haszonkulcsok dzsungelében, inkább arra kell figyelni, ki milyen erőfeszítéseket tesz az elektromos hajtású, s majd az önvezető autók fejlesztése és forgalmazása terén. Legtöbben úgy vélik, a BMW lépéselőnyre tett szert ebben. Egyrészt ő költi a legtöbbet a „korszakváltásra”, s átmenetileg éppen ezt bánja a nyeresége is. A bajorok épp most adták el százezredik elektromos autójukat, s az i3-mal és nagy testvérével, az i8-assal folyamatosan a eladási listák élmezőnyében vannak. Helyzetüket erősíti a kompakt prémium szegmensbe sorolt Mini elektromos változatának 2019-es startja, majd egy évre rá az X3-as városi terepjáró (SUV) villamosított modelljének debütálása. Harald Krüger vezérigazgató szerint a zéró kibocsátású modelljeik menedzselésével jó úton járnak, de a jelen még a fosszilis hajtóanyagoké, és a SUV-oké, amelyekre újabban elképesztően nagy a kereslet. A BMW hamarosan kijön a X7-es csúcsmodellel, ami a Lincoln Navigator, a Cadillac Escalade, a Range Rover és a Mercedes-Benz GL közvetlen versenytársa lesz, s ami kínálati oldalon teljessé teszi a cég palettáját. A BMW itt hibázott, nem reagált gyorsan a luxus SUV-ok iránti fokozott amerikai keresletre, emiatt is csökkentek eladásai a második legnagyobb autópiacon. Marketingben is mellélőttek: a lassan fogyó luxuslimuzinjaikat reklámozták ahelyett, hogy meglévő SUV-jaikkal és crossovereikkel támadták volna le az amerikai vásárlókat. Krüger szerint azonban nem állnak át a mennyiségi szemléletre, továbbra is a profitabilitást tartják meghatározónak. A cég a nettó eredménye a negyedévben a tavalyi 1,58 milliárd euróról 1,8 milliárdra nőtt, árbevétele 4,6 százalékkal 23,36 milliárd euróra gyarapodott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.