BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A BMW még ellenáll a Mercedes frontális támadásának

Még mindig a BMW-csoport vezeti a prémiumkategóriát az eladott járművek száma szerint. A bajorok – a Minivel és a Rolls-Royce-szal kiegészülve - a harmadik negyedévben 583,5 ezer autót értékesítettek világszerte, míg a Mercedes anyacége, a Daimler csoport luxusautóiból 565,6 ezer kelt el. A növekedési tempó és a haszonkulcs terén viszont a Mercedesnek áll a zászló, ők 11 százalékos éves pluszt könyvelhettek el a darabszámot tekintve, míg a BMW leragadt 7,1 százaléknál. A haszonkulcs is ellentétes irányba mozog: amíg a BMW-nél 9,1-ről 8,5 százalékra csökkent – de megfelelt a 8-10 százalék közötti elvárásnak –, addig a stuttgartiak a 10,4-ről 11 százalékra tolták fel a befektetői megítélés szempontjából kiemelten fontos mutatót. A Mercedesnél a kínai piac késedelmes, de annál sikeresebb meghódításának örülhettek, s annak, hogy az új E-osztály modelljeivel taroltak – amire a BMW-nek csak jövőre lesz majd ütőképes válasza. A harmadik nagy német luxusautó-gyártó, az Audi egyelőre az anyacég, a Volkswagen konszern dízelbotrányát nyögi, harmadik negyedéves eladásai csak 1,3 százalékkal nőttek, miközben haszonkulcsa a 7,9-ről 4,7 százalékra szűkült – írja a The Wall Street Journal.

Elemzők szerint a viszont nem érdemes elveszni a haszonkulcsok dzsungelében, inkább arra kell figyelni, ki milyen erőfeszítéseket tesz az elektromos hajtású, s majd az önvezető autók fejlesztése és forgalmazása terén.  Legtöbben úgy vélik, a BMW lépéselőnyre tett szert ebben. Egyrészt ő költi a legtöbbet a „korszakváltásra”, s átmenetileg éppen ezt bánja a nyeresége is. A bajorok épp most adták el százezredik elektromos autójukat, s az i3-mal és nagy testvérével, az i8-assal folyamatosan a eladási listák élmezőnyében vannak. Helyzetüket erősíti a kompakt prémium szegmensbe sorolt Mini elektromos változatának 2019-es startja, majd egy évre rá az X3-as városi terepjáró (SUV) villamosított modelljének debütálása. Harald Krüger vezérigazgató szerint a zéró kibocsátású modelljeik menedzselésével jó úton járnak, de a jelen még a fosszilis hajtóanyagoké, és a SUV-oké, amelyekre újabban elképesztően nagy a kereslet. A BMW hamarosan kijön a X7-es csúcsmodellel, ami a Lincoln Navigator, a Cadillac Escalade, a Range Rover és a Mercedes-Benz GL közvetlen versenytársa lesz, s ami kínálati oldalon teljessé teszi a cég palettáját. A BMW itt hibázott, nem reagált gyorsan a luxus SUV-ok iránti fokozott amerikai keresletre, emiatt is csökkentek eladásai a második legnagyobb autópiacon. Marketingben is mellélőttek: a lassan fogyó luxuslimuzinjaikat reklámozták ahelyett, hogy meglévő SUV-jaikkal és crossovereikkel támadták volna le az amerikai vásárlókat. Krüger szerint azonban nem állnak át a mennyiségi szemléletre, továbbra is a profitabilitást tartják meghatározónak. A cég a nettó eredménye a negyedévben a tavalyi 1,58 milliárd euróról 1,8 milliárdra nőtt, árbevétele 4,6 százalékkal 23,36 milliárd euróra gyarapodott. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.