A magyar és a kelet-európai piac meghódítására készül a légi utasok követelésének kezelésével foglalkozó, 2012-ben kizárólag magyar tulajdonosok által létrehozott Flight Refund Kft. – mondta Varga Eszter tulajdonos egy csütörtöki sajtótájékoztatón.
Ígéretes piacról van szó, hisz a cég saját felmérése szerint a magyarországi légi utasoknak csupán egy százaléka tud arról, hogy járattörlés, túlfoglalás és három órát meghaladó késés esetén jelentős összeg illeti meg az utast. Az utasok azt gondolják – tévesen –, hogy ha a légitársaság felkínált egy másik járatot, elhelyezte egy szállodában, akkor már minden kötelességének eleget tett. Ha a légitársaság felelős a késésért, a járat törléséért vagy a beszállás visszautasításáért, akkor ezeken felül is jár az utasnak a kilométertől függően 250-600 euró (77-185 ezer forint) közötti kárpótlás - mondja Bolyó Anikó, a cég ügyvezetője.
A régió utasai tehát nem tudják, hogy ekkora pénzt veszíthetnek el azzal, hogy nem állnak elő követeléseikkel. Nyugat-Európában sokkal kedvezőbb a helyzet, nálunk tehát szemléletváltásra van szükség – emelte ki Varga Eszter. Az elmúlt évben a Ferihegy Nemzetközi Repülőtérről induló több mint 66 ezer járat közül 337-et töröltek, és 187 járat indult három órát meghaladó késéssel. Ezeknek az utasai kérhettek volna tehát kártérítést. Ilyen esetben Flight Refund honlapján regisztrálva lehet elindítani az eljárást, és miután a cég több nagy utazási irodával áll kapcsolatban, azok az ügyfelek pedig, akik velük utaztak, vagy utaztak volna, az utazási irodánál kezdeményezhetik az eljárást, később viszont már a Flight Refund-del állnak kapcsolatban – válaszolta lapunknak Zoltai-Szabó Anita üzletfejlesztési igazgató. Az utasoknak elegendő a beszállókártyát bemutatniuk az eljáráshoz.
Az utasok azokban az esetekben bízhatnak a visszatérítésben, ha nem vis maior miatt nem sikerül időben elutazniuk. Vis maiornak számít például, ha sztrájk van egy repülőtéren, de terroresemény vagy madárraj is „elfogadhatóan” késeltetheti egy járat indulását. A társaság 3-5 éves utazással kapcsolatos adatokat ér el, vagyis ebben az időszakban felmerült panaszokkal lehet felkeresni a céget, amely bruttó harminc százalékos sikerdíjat számít fel. Ez viszont abban az esetben sem változik, ha az ügy a bíróságon landol, márpedig jelenleg az ügyek több mint kilencven százaléka kerül ide. A cég egy barcelonai ügyvédi irodával dolgozik – emelte ki Varga Eszter.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.