Az utasok és a befektetők szempontjából is kedvező eredményeket ért el a Wizz Air a folyó pénzügyi év szeptember 30-al zárult első felében. Az európai légitársaságok között a Wizz Air volt azon , amelyik nem módosította az üzleti évre vonatkozó profitvárakozásait – hangsúlyozta Váradi József vezérigazgató egy tegnap tartott videokonferencián –, és a 245-255 millió eurós egyszeri hatásoktól tisztított eredményt továbbra is fenntartja.
A diszkont légitársaság az első fél évben 70 új útvonalat jelentett be, és az egy évvel korábbinál mintegy 17 százalékkal több, 12,5 millió utast szállított. A jegyeladásokból származó bevétele 4,1 százalékkal, 567,2 millió euróra, a jegyértékesítésen túli bevétele pedig 21,3 százalékkal gyarapodott az elmúlt fél évben, így összességében csak a légitársaság bevétele 915 millió euró volt. A csoport bevétele több mint tíz százalékkal, 921 millió euróra nőtt (a csoport és a légitársaság adatai közötti különbség abból adódik, hogy az előbbi része a tours tevékenység is). A Wizz Air jelenleg csak két jegytípust használ: a lecsupaszított esetében gyakorlatilag csak ülőhelyet vásárol az utas, míg a másik jegytípus például több poggyász szállítására is lehetőséget ad. A Wizz Air rövidesen átdolgozza jegykategóriáit – mondta el Váradi József.
A társaság nyeresége 39,1 százalékkal a rekordszintet jelentő 253,3 millió euróra, a torzító tényezőktől megtisztított profit pedig 12,5 százalékkal 231,6 millió euróra nőtt. A csoport EBITDA marginja 41,9 százalék volt, ami 5,3 százalékpontos növekedés az előző év hasonló időszakához képest.
Az utaskilométerenkénti egységköltség 11 százalékkal, 3,08 euróra csökkent (üzemanyag nélkül számolva csak 0,1 százalékkal). Az egy utaskilométerre jutó bevétel is visszaesett ugyanakkor, mégpedig 8,5 százalékkal, az alacsonyabb üzemanyagárak ugyanis egy idő után a jegyárakban is megjelennek.
A Brexit előtt a légitársaság 30 százalékkal akarta növelni kapacitását Nagy-Britanniában, amit a népszavazás után a felére csökkentett, de még így is 16 százalékkal nagyobb jelenleg, mint egy évvel korábban. A Wizz Air a Brexit óta négy új járatot indított az Egyesült Királyságban, de amennyiben a font visszaerősödik – ami ismét növelheti az ottani keresletet –, akkor kész további növekedésre is. Amiatt nem aggódik Váradi, hogy az amerikai elnökválasztás eredményének strukturális hatásai lennének a cég működésére.
A társaság 900 millió euró chas flow állománnyal rendelkezik, amiből 800 millió a szabadon felhasználható. A vezérigazgató szerint Közép-Kelet-Európa további lehetőségeket rejt magában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.