A forgalomban lévő 11 millió SIM kártyával jellemzett hazai mobiltávközlési piac erősen túltelített, aki itt új szereplőként meg akarja vetni a lábát, annak a konkurenciától kell ügyfeleket szereznie – vélik a Világgazdaságnak nyilatkozó szakértők.
Ezt teszi majd a Digi is, amely várhatóan a tavasszal indítja szolgáltatását, s szokása szerint agresszív hódítást tervez, magyarán olcsóságával igyekszik minél nagyobb szeletet kihasítani a meglévő piaci tortából. Elképzelhető, hogy az ügyfelek ismerkedésképpen vesznek egy Digi-kártyát a meglévő SIM kártyájuk mellé, majd egy tesztidőszak után az egyiket lemondják. Ha minőséget nyújtanak, és kedvezőbb áron, akkor nyerésben lesznek az árérzékeny piacon, s a versenytársak is kénytelenek lesznek hozzájuk igazodni.
Úgy tudjuk, hasonló kéréssel a Vodafone-t és a Telenort is megkeresték, ez utóbbi cég is üdvözöli a versenyt és a Digit a piacon, és bíznak abban, hogy az ügyfelek, a lakosság profitálhat az új szereplő megjelenéséből. Ennél és a tárgyalások tényénél többet az érintettek nem árultak el, ahogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnál is hírzárlat van, mivel a Digi – üzleti érdekei védelmében – épülő mobilhálózati adatainak zárt kezelését kérte.
Szakértők szerint a Digi kitaposott ösvényre lép, azaz kezdetben vagy akár hosszabb távon is alapvetően a városokban, az autópályák mentén építkezik, vagyis ott, ahol tömegek mozognak. A HWSW információja szerint tavasszal már startolhat is. A meglévő mobilpiaci szereplők sem ülnek ölbe tett kézzel, de a Digi megjelenésére adandó válaszaikról nem akartak nyilatkozni lapunknak. A távközlési piac többi szereplőjét is érinti valamilyen módon a Digi megjelenése. Az Invitel-csoport üzleti ügyfeleket kiszolgáló tagvállalata, az Invitech Solutions valamennyi jelentős, a vezetékes és mobilszolgáltatásban részt vevő társaság (például az Antenna Hungária, a Digi, a Magyar Telekom, az MVM Net, a Telenor, az UPC vagy a Vodafone, továbbá a helyi kábeltelevíziós társaságok jelentős része) számára nyújt különböző mértékű telekommunikációs nagykereskedelmi szolgáltatásokat, országos lefedettségű optikai gerinchálózatának köszönhetően – közölte az Invitel.
Így tehát minden bizonnyal vele is kapcsolatba lép majd a Digi, amelyet Teszári Zoltán Romániában élő magyar üzletember alapított 1994-ben. A Digi Romániában és Magyarországon is kábeltelevíziós szolgáltatásával vált ismertté. Romániában ma már a vezetékes piac legnagyobb szereplője, a mobilpiacon pedig mintegy tízszázalékos részesedésével a negyedik helyre küzdötte fel magát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.