Elmondta: a Mol Románia 1995 óta 220 millió eurót fektetett be Romániában töltőállomás-hálózatának kialakítására, amely több mint 200 kutat foglal magába. Hangsúlyozta, ez az összeg nem tartalmazza a romániai cégakvizíciókat. A jövő évi beruházási költségvetést 10-15 millió euróra becsülte, miután tavaly 15 millió eurót, az idén 10 millió eurót terveztek fejlesztésre.
Elmondta, mintegy 37 olyan töltőállomás működik Romániában, amelyekben a friss ételeket, kávét és alapélelmiszereket tartalmazó Fresh Corner üzlet található, ezek számát 2017 végére több mint 100-ra akarják növelni.
Az ügyvezető igazgató az MTI kérdésére elmondta: a vállalat piaci részesedése Romániában a kiskereskedelemben eladott üzemanyag volumenét tekintve 18,9 százalék, és ezzel elérték célkitűzésüket, a 15 százalékos részesedés meghaladását. Úgy vélte, megvan minden előfeltétel a további növekedéshez.
Pethő Zsolt, a Mol-csoport ellátási, kereskedelmi és optimalizálási ügyvezető igazgatója kifejtette: a romániai leányvállalat bekerült az első három piaci szereplő közé, és a cél nem az, hogy csak a töltőállomások számát bővítsék, hanem inkább azok egyenkénti nyereségességét akarják javítani. Ugyanakkor a vállalat nem mond le a töltőállomás-hálózat bővítéséről sem.
Az idei első kilenc hónapban a Mol Románia gázolaj-értékesítése csaknem 15 százalékkal, 355 ezer tonnára nőtt az előző évi 310 ezer tonnához képest. A benzin eladása is mintegy 12 százalékkal, 125 ezer tonnára bővült az előző év első háromnegyedében jegyzett 112 ezer tonnához mérten.
MTI-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.