Beszünteti a gyártást, a marketingtevékenységet és az értékesítést is a Pebble, a céget 34–40 millió dollár közötti összegért veszi meg a Fitbit. A tranzakcióról már a hét elején érkeztek hírek, hivatalosan szerdán erősítették meg a felvásárlást. Szakértők a Pebble önálló működésének megszűnését a rendkívül kemény versennyel indokolták, hiszen olyan riválisokkal kellett megküzdenie, mint a Samsung, az Apple vagy a Motorola.
A társaság 2012-ben jelent meg a piacon, a Kickstarter közösségi finanszírozási oldalon keresztül gyűjtöttek pénzt az első eszközükre. Ez a módszer egyébként nagyon bevált a vállalatnak, a későbbi termékek esetében is éltek vele, és a fogyasztók is kedvelték az okosóráikat, amelyek visszafogott árukkal és meglepően jó minőségükkel hívták fel magukra a figyelmet, valamint alternatívát kínáltak azoknak, akik valamilyen okból sem az Android Wear, sem az Apple Watch operációs rendszert nem akarták használni. A Pebble-hez köthető a Kickstarter eddigi legnagyobb összeget hozó kampánya, 20,3 millió dollárt gyűjtöttek a Time nevű eszközre, összesen pedig 43 millió dollárt szedtek össze.
A Fitbit már bejelentette, hogy nem készítenek Pebble márkájú termékeket a jövőben, és a megvett cég által kifejlesztett operációs rendszert sem támogatják, de jelezték, hogy a technológiát reményeik szerint hasznosítani tudják majd. A felvásárlás rendkívül alacsony áron történt, a Pebble-re a Citizen még 2015-ben 750 millió dolláros ajánlatot tett, és az Intel is 70 millió dollárt kínált. A Pebble-munkatársak zöme új állás után nézhet, a Fitbit mintegy 40 százalékukra számít.
Bár az okosórák piaca ígéretesen indult, és látványosan felfutott az elmúlt egy-két évben, idén igencsak megtorpant ez a szegmens. Az IDC friss elemzése már arra mutat rá, hogy a viselhető okoseszközök piacát sokkal inkább az okoskarkötők és a fitneszpántok uralják, és nem az okosórák, ahogyan arra korábban számítani lehetett. A harmadik negyedévben éppen a Pebble-t megvásárló Fitbit volt a szektor éllovasa, 5,3 millió készüléket tudott eladni, ez 11 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit, piaci részesedése pedig 23 százalékos volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.