Jövő áprilistól öt nyugat-balkáni városba indít járatokat Budapestről a Wizz Air – jelentette be Váradi József, vezérigazgató egy csütörtöki sajtótájékoztatón. Az új útvonalak összekötik Budapestet Szkopjével Macedóniában, Podgoricával Montenegróban, Tiranával Albániában, Pristinával Koszovóban és Szarajevóval Bosznia-Hercegovinában. A gépek hetente kétszer közlekednek, de a forgalom függvényében bővítés is elképzelhető. Ezzel a Wizz Air Magyarországról 28 országba, 64 útvonalon közlekedtet járatokat.
Miután az útvonalak gazdaságosan nem üzemeltethetőek, a fejlesztési tárca úgy írta ki a koncessziós pályázatot, hogy az útvonalakon keletkező veszteséget az állam megtéríti. A pályázatra a Wizz Air jelentkezett, amellyel nem rég zárultak le a tárgyalások, most pedig aláírták a négy évre szóló szerződést. Az elszámolás kapcsán Váradi azt mondta, hogy kormány a minimális nyereséghozammal finanszírozza az útvonalak üzemeltetését. Amennyiben az útvonalak nagyobb profitot hoznának, akkor a Wizz Airt nem illeti meg a támogatás. A megállapodás mindkét fél érdekeit egyenlő arányban biztosítja - emelte ki a vezérigazgató, aki azt is hozzátette, hogy az eljárt előzetesen egyeztették az Európai Unióval.
Váradi szerint a Wizz Air a négyéves szerződéses időszak alatt stimulálni fogja a piacot, és az az érdeke, hogy minél nyereségesebben üzemeltesse a gépeket. A járatokkal kapcsolatban bár sok a bizonytalanság - hisz nincs hasonlítási alap -, de Váradi arra számít, hogy a gépek telítettsége már kezdetben meghaladhatja az ötven százalékot. (A Wizz Air gépek átlagos töltöttsége 85-90 százalék körüli). A vezérigazgató lapunk kérdésre azt is elmondta, hogy mindkét irányból számítanak utasokra, mind a turisták, mind pedig a gazdasági élet szereplői közül. Az egy ideje már ismert, hogy a Wizz Air nyerte meg a koncessziós pályázatot, a tárgyalások elhúzódását azzal indokolta a Világgazdaságnak Váradi, hogy Magyarországon – sőt még nemzetközi szinten is – precedens folyamat volt, és körültekintően kellett eljárni. A vezérigazgató azt is elárulta, hogy a tárgyalások során kereskedelmi kérdésekben is voltak viták.
A Wizz Air idei magyarországi forgalma 17 százalékos növekedésnek köszönhetően meghaladhatja 3,5 millió utast, míg a teljes piacon 22,6 millió utassal számol, ez 18 százalékos növekedés a tavalyi évhez képest. Jövőre mind a hazai, mind pedig a nemzetközi piacon az ideihez hasonló dinamikával számol a cégvezetés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.