Sági Ferenc, a Cofidis pénzintézet megbízásából kutatást végző NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. csoportvezetője ismertette: a válság éveiben a lakosság alig 4-6 százaléka volt a vásárlást tervezők aránya. Kiemelte: a reprezentatív kutatásuk szerint az autóvásárlást a 18-69 éves lakosság 46 százaléka elfogadhatónak tartja, ezzel ez a harmadik legelfogadottabb hitelcél. A lakosság 26 százaléka vett már fel gépjármű-hitelt, jelenleg 6 százalék törleszt. A magyarok 86 százaléka használtan vett autóval jár - mondta.
Kitért arra, hogy a legtöbben, 41 százalékban az 5-10 éves autókat keresik, jellemzően 500 ezer és 1 millió forint vagy 1-3 millió forint értékben. A márkák között a népszerűségi lista élén a Suzuki és az Opel áll, ezeket követi a Volkswagen és a Ford - tette hozzá.
Holló Bence, a Cofidis magyarországi fióktelepének vezetője elmondta: a Cofidis az elmúlt 5 évben a válság ellenére is folyamatosan növelte portfólióját, ügyfélszámát és munkavállalói létszámát: míg 2012-ben 125 munkatársuk kezelte 72 ezer ügyfelük összesen nagyságrendileg 20 milliárd forintos hitelállományát, addig az itt dolgozók száma 2016-ra több mint duplájára, 300-ra nőtt, az ügyfélszám 100 ezer fölé emelkedett, a hitelállomány pedig több mint megháromszorozódott. Hozzátette: 2017. január 1-jén befejeződött a Banif Plus Bank Zrt. és a Cofidis fúziója, amivel a francia hátterű vállalat 2017-re az egyik legszélesebb kínálattal rendelkező pénzintézetté vált a fogyasztási hitelezés terén, már autófinanszírozási konstrukciót is nyújtanak.
Kitért arra, hogy a kutatás szerint a kocsivásárlást fontolgatók 50 százaléka erre a célra félretett, saját megtakarításból is fedezné autója vételárát. Harmaduk venne fel hitelt, jellemzően lízinget, személyi kölcsönért tizedük folyamodna, de vannak olyanok, akik folyószámlahitelt használnának erre a célra. A közeljövőben egy fedezet nélküli autófinanszírozási hitel bevezetését is tervezik autókereskedéseken keresztül kisebb értékű gépkocsikra, és az online hitelezésben erősítenek - jelezte.
A felmérés adatai a Cofidis Hitel Monitor kutatásából származnak, melyet az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. készít 500 fős mintán telefonos és online adatfelvétellel évente négy alkalommal, az adatok a 18-69 éves magyar lakosságra reprezentatívak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.