A Londoni Értéktőzsdén (LSE) közzétett időszaki jelentés szerint az azonos eladótérre számolt csoportszintű értékesítés a január 7-ével zárult 19 hétben 1,1 százalékkal emelkedett éves összevetésben.
A 19 hetes vizsgált időszak átlagán belül a folyó üzleti év november 26-án zárult harmadik negyedében a forgalom 1,5 százalékkal, a január 7-éig fennmaradó hat hétben 0,3 százalékkal nőtt.
A nagy-britanniai forgalom a harmadik üzleti negyedévben 1,8 százalékkal nőtt, és a Tesco 2011 óta első ízben növelte hazai piaci részesedését.
A beszámoló szerint a Nagy-Britannián és Írországon kívüli nemzetközi forgalom értéke a 19 heti vizsgált időszakban 0,1 százalékkal csökkent. A cég azonban - egyelőre számok nélkül - kiemelte, hogy "jó ütemben" növelte piaci részesedését Magyarországon, Szlovákiában és Thaiföldön.
Az időszakon belül az üzleti év harmadik negyedében "tartósan erőteljes" volt a Tesco teljesítménye Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában - áll a cég előzetes jelentésében.
A részletes adatokat tartalmazó éves jelentést a vállalat április 12-én teszi közzé.
A Tesco vezérigazgatója, Dave Lewis a csütörtöki beszámolóban "nagyon biztatónak" nevezte a csoportszinten elért eredményt. Hangsúlyozta, hogy a cég forgalma nyolcadik negyedéve növekszik folyamatosan, és a Tesco "a harmadik sikeres karácsonyán" van túl.
A karácsonyi forgalom erősségét illusztrálva a cég közölte, hogy az év végi ünnepi időszakra 15 ezer idényfoglalkoztatottat vett fel.
A Tesco, amely a brit magánszektor legnagyobb foglalkoztatója több mint 300 ezer alkalmazottal, rendkívül nehéz, könyvelési botrányokkal és ezzel összefüggő bűnügyi vizsgálatokkal súlyosbított üzleti időszakot élt át az elmúlt két és fél évben.
Dave Lewis vezérigazgató, aki 2014 szeptembere óta áll az áruházlánc élén, már belépése napján teljes gazdálkodási fordulatot hirdetett meg. Ennek jegyében a cég 2015-ben 53 veszteséges nagy-britanniai üzletet zárt be, törölte további 49 új, korábban tervbe vett nagyáruház felépítését, és e fordulat jegyében eladta dél-koreai üzlethálózatát.
A Tesco a dél-koreai hálózat eladása után bejelentette, hogy ezzel lezárult nemzetközi portfóliójának felülvizsgálata.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.