BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

ÉVOSZ: 10-15 ezer ember hiányzik az építőiparból

A várható megrendelésekhez képest 10-15 ezer szakmunkás hiányzik az építőiparból, az Építési Vállalkozók Országos Szövetsége (ÉVOSZ) idén a termelés 15 százalékos növekedésére számít – mondta Koji László, a szervezet elnöke hétfőn az M1 aktuális csatorna reggeli műsorában.

A válság éveiben, 2007 és 2013 között csaknem 80 ezren távoztak a magyar építőiparból, számuk azonban az utóbbi években ismét nőtt, így jelenleg 286 ezren dolgoznak az ágazatban – folytatta. A szakemberhiány a fővárosban és környékén a legsúlyosabb, mivel a fellendülés itt a legerőteljesebb, emiatt viszont hozzá nem értő vállalkozók is megjelentek – tette hozzá. Koji László arra számít, hogy 2-3 éven belül tisztulni fog a piac és hosszú távon csak azok az építőcégek maradnak életben, amelyek határidőre és megfelelő minőségben teljesítik a megbízásokat. (Koji László a Világgazdaság „Kijön-e a matek? Ingatlanpiaci egyszeregy” című konferenciáján is előadást tartott)

a válság előtti szinttől még messze vagyunk, 2007-ben például 18 ezer új lakás épült
Forrás: AFP

A szakemberhiány megoldása érdekében a képzőintézeteket felnőttképzésre kell átállítani, más ágazatokból és a közmunkások közül sokakat lehetne rövid idő alatt hasznosítható tudással ellátni – javasolta.

Az ÉVOSZ vezetője szerint kedvező folyamatok indultak el a körbetartozások terén az építőiparban: a hosszúra nyúlt alvállalkozói láncok helyett egyre ritkábban fordul elő, hogy a tényleges munkavégzés a harmadik-negyedik alvállalkozónál kezdődik. Javítja az ágazat helyzetét, hogy változás látszik a szervezési kultúrában, valamint az informatikai eszközök alkalmazásában is – tette hozzá. Koji László fölhívta a figyelmet, hogy a megrendelők sokszor nem értenek a tervekhez, a szerződésekhez és a kivitelezéshez, ezért az építkezéseknél nem szabad a jó szakemberek munkáját megspórolni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.