BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Áll a gyártás a BMW-nél, fizethet a Bosch

A BMW lipcsei gyára mellett a kínai Tiehsziben és a dél-afrikai Rosslynban lévő üzem is leállt egy kormányműalkatrész szállításának akadozása miatt.

A BMW lipcsei gyára mellett a kínai Tiehsziben és a dél-afrikai Rosslynban lévő üzem is leállt egy kormányműalkatrész szállításának akadozása miatt. A müncheni gyárban erősen korlátozott a termelés emiatt. A fennakadást a Robert Bosch okozza, pontosabban annak egyik meg nevezett olasz alvállalkozója. A BMW közölte, hogy a Boschtól mint felelős beszállítótól elvárják a gazdasági károk megtérítését – írta a Reuters. Az ellátási probléma az 1-es, a 2-es, a 3-as és a 4-es BMW-sorozatot érinti. Az a hír sem jött jókor a német prémiummárkának, hogy az Egyesült Államokban 45 ezer 2005 és 2008 között gyártott 7-es BMW-jüket kell visszahívni, mert menet közben kinyílhatnak az ajtók. Az autógyártó abban bízik, hogy behozzák a lemaradást, és a megrendelők időben megkaphatják az autójukat – számolt be a Handelsblatt. Az autóiparban az ilyen problémákat általában pár nap alatt meg szokták oldani, és azok nem gyakorolnak nagy hatást az árfolyamra. Ezt láthatjuk most is, sőt tegnap délutánra a BMW papírja 0,6 százalékkal 84,5 euróra drágult. Idén egyébként eddig 4,8 százalékkal csökkent a bajor autógyártó árfolyama.

„A német prémiumgyártók értékesítései nem nőnek lendületesen. Az Egyesült Államokban nemhogy tetőzött a piac, de többször már visszaesés is megfigyelhető volt. Kínában is zsugorodott az autópiac egy kedvezményrendszer kifutásával, és Európában sem nagy a növekedés. Igaz, hogy az autóiparon belül a prémiumszegmens jobban teljesít, de a látványos bővülésnek nem látszanak a jelei” – mutatott rá Schiller Robin, a KBC Equitas elemzője. „Emellett az emissziós botránnyal kapcsolatos hírek sem kedveznek az autógyártók árfolyamának. A Daimlernél nemrég történt razziának sem volt nagy árfolyamhatása, de például a FIAT friss dízelbotránya miatt is folyamatosan ott a fenyegetés a szektor szereplőinek feje fölött” – fűzte hozzá a szakértő, aki szerint nem fest jól sem a Daimler, sem a BMW árfolyamgörbéje. A Daimler idén már 8 százalékkal zuhant, árfolyama tegnap 0,2 százalékkal 65,1 euró­ra esett, s már az 50 és a 200 napos mozgóátlag alatt jár, de a BMW is közelít a 200 napos mozgóátlaghoz. Az Audi részvényeivel bár kereskednek Frankfurtban, de a 43 millió részvényből csak 192 ezer a közkézhányad, a kereskedési volumen pedig elhanyagolható. A Volkswagen konszern 99,5 százalékban tulajdonosa az Audinak. Az utóbbi árfolyama tegnap délután 0,2 százalékkal 651 euróra csúszott.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.