A BMW lipcsei gyára mellett a kínai Tiehsziben és a dél-afrikai Rosslynban lévő üzem is leállt egy kormányműalkatrész szállításának akadozása miatt. A müncheni gyárban erősen korlátozott a termelés emiatt. A fennakadást a Robert Bosch okozza, pontosabban annak egyik meg nevezett olasz alvállalkozója. A BMW közölte, hogy a Boschtól mint felelős beszállítótól elvárják a gazdasági károk megtérítését – írta a Reuters. Az ellátási probléma az 1-es, a 2-es, a 3-as és a 4-es BMW-sorozatot érinti. Az a hír sem jött jókor a német prémiummárkának, hogy az Egyesült Államokban 45 ezer 2005 és 2008 között gyártott 7-es BMW-jüket kell visszahívni, mert menet közben kinyílhatnak az ajtók. Az autógyártó abban bízik, hogy behozzák a lemaradást, és a megrendelők időben megkaphatják az autójukat – számolt be a Handelsblatt. Az autóiparban az ilyen problémákat általában pár nap alatt meg szokták oldani, és azok nem gyakorolnak nagy hatást az árfolyamra. Ezt láthatjuk most is, sőt tegnap délutánra a BMW papírja 0,6 százalékkal 84,5 euróra drágult. Idén egyébként eddig 4,8 százalékkal csökkent a bajor autógyártó árfolyama.
„A német prémiumgyártók értékesítései nem nőnek lendületesen. Az Egyesült Államokban nemhogy tetőzött a piac, de többször már visszaesés is megfigyelhető volt. Kínában is zsugorodott az autópiac egy kedvezményrendszer kifutásával, és Európában sem nagy a növekedés. Igaz, hogy az autóiparon belül a prémiumszegmens jobban teljesít, de a látványos bővülésnek nem látszanak a jelei” – mutatott rá Schiller Robin, a KBC Equitas elemzője. „Emellett az emissziós botránnyal kapcsolatos hírek sem kedveznek az autógyártók árfolyamának. A Daimlernél nemrég történt razziának sem volt nagy árfolyamhatása, de például a FIAT friss dízelbotránya miatt is folyamatosan ott a fenyegetés a szektor szereplőinek feje fölött” – fűzte hozzá a szakértő, aki szerint nem fest jól sem a Daimler, sem a BMW árfolyamgörbéje. A Daimler idén már 8 százalékkal zuhant, árfolyama tegnap 0,2 százalékkal 65,1 euróra esett, s már az 50 és a 200 napos mozgóátlag alatt jár, de a BMW is közelít a 200 napos mozgóátlaghoz. Az Audi részvényeivel bár kereskednek Frankfurtban, de a 43 millió részvényből csak 192 ezer a közkézhányad, a kereskedési volumen pedig elhanyagolható. A Volkswagen konszern 99,5 százalékban tulajdonosa az Audinak. Az utóbbi árfolyama tegnap délután 0,2 százalékkal 651 euróra csúszott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.