BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kreatívan kell keresni a munkaerőt

Az alapvetően passzív jelöltek iránti fokozódó munkáltatói verseny olyan iparágakat is kihívások elé állít, ahol korábban ismeretlen volt a munkaerőhiány. Egyre több cég fordul toborzási szolgáltató cégekhez, amelyeknek a szerepe is összetettebbé válik a toborzási folyamatokban. Egy ideális jelölt felvételéhez online és offline is kreatívan kell megtalálni a megfelelő új csatornákat.

„Át kell gondolnunk, hogy 2017-ben a toborzásnak hol kell elkezdődnie és meddig kell tartania. A partnereinknél gyakran egészen az alapokig kell átvilágítanunk az adottságokat és a helyes döntések meghozatalához a legfontosabb iparági és munkaerő-piaci információkat is mi adjuk át. Az eszközök terén a közösségi médiát és az informális eseményeket kellett a fókuszba tennünk. A szakértőinknek mára természetes lett, hogy egy informatikussal például egy közös sörözés lehet a siker kulcsa” – mondta Szigeti Nikoletta, a Profession Services új vezetője. Az alapvetően kínálati piac és a munkavállalók passzivitása megköveteli a toborzási folyamatok teljes felülvizsgálatát. A toborzási szolgáltatónak sok esetben már az employer brandingben, a meghirdetett pozíciók kialakításában, az elvárások meghatározásában, vagy a felvételi folyamatok átalakításában is segítséget kell nyújtania. A megfelelő jelölteket alternatív módokon, többek között a közösségi médiában és informális eseményeken kell megszólítani.

A munkáltatók közötti kiélezett verseny ráadásul szükségessé teszi, hogy a munkáltató neve az első perctől jól csengjen, és hogy a candidate experience minden lépésben a lehető legjobb legyen. Ehhez már elvárás, hogy a toborzási szolgáltató adja a lényeges információkat. Az apró fogások mellett – például hogy a jelentkezők már az első levélben megtervezhetik az útjukat az interjúra, megnézhetik az éttermeket, kávézókat a jövőbeni munkahelyük közelében, vagy márkázott kis csomagot is kapnak a cégtől – a tanácsadó és a megrendelő közötti folyamatos egyeztetés, valamint a potenciális munkavállalóktól érkező visszajelzések strukturált gyűjtése és elemzése is elengedhetetlen.

Van, ahol beválik az állami segítség

Komoly érdeklődés mutatkozik az állami sofőrképzés iránt, eddig megközelítőleg 6000 főt sikerült bevonni a képzésbe. Eddig mintegy 5990 főt vontak be a mintegy két éve meghirdetett képzési programba, 1776-an pedig már be is fejezték azt. A sikeres forgalmi vizsgát tett sofőrök 1 százaléka helyezkedett el más szakmában, 7 százalékuk nem talált még állást az ágazatban.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.