BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szépen hízott a Wizz Air eredménye

Az előző évihez képest 27,5 százalékkal emelkedett a Wizz Air diszkont légitársaság adózott eredménye és 246 millió eurót tett ki a március 31-ével végződött pénzügyi évben – jelentette be Váradi József vezérigazgató csütörtökön.

Elmondása szerint a társaság árbevétele 10 százalékkal 1,5 milliárd euróra emelkedett, az alacsonyabb üzemanyagár miatt pedig 18 százalékkal csökkent az egy utaskilométerre vetített költség, a kiegészítő árbevétel pedig utasonként 2 euróval 27,5 euróra emelkedett. A Wizz Air utasforgalma ebben az időszakban 19 százalékkal 23,8 millióra nőtt, a járatok töltöttsége pedig 90,1 százalék volt, 2 százalékponttal magasabb, mint egy évvel korábban ugyanilyenkor. A légicég üzemi szinten 538 millió euró nyereséget termelt, ez 22,2 százalékkal haladta meg az előző üzleti évben mért szintet.

A Wizz Air megőrizte vezető szerepét a kelet-közép-európai piacon, ahol 39 százalékos részesedést értek el – hangsúlyozta Váradi József, hozzátéve: 42 országban van jelen a légitársaság, 142 ezer járatot üzemeltettek, ebből mindössze 214 járatot töröltek, a kapacitások 16 százalékkal emelkedtek. A következő pénzügyi évben a Wizz Air 12 Airbus A320-as típuscsaládba tartozó gépet vesz át, ezzel a flotta 91 darabosra emelkedik, az adózott eredményt pedig az üzleti év végére a 250-270 millió eurós sávba várják.

Váradi József elmondása szerint a kelet-közép-európai régióban jelentősen nagyobb a fejlődési potenciál Európa többi részéhez képest, a keresetek nagymértékben emelkednek, és a hagyományos légitársaságoknak ennek ellenére gyenge a pozíciójuk. Ebből a helyzetből a Wizz Air tud profitálni, mivel költségstruktúrája támogatja a bővülést. Ezzel kapcsolatban jelezte továbbá, hogy a piacon tapasztalható folyamatos jegyárcsökkenés nem érinti negatívan a Wizz Air bevételeit, a költségszint ez ellen is védelmet biztosít.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.