Leépíti indiai érdekeltségeit, a dél-afrikai piactól pedig megválna Amerika autógyártó óriása, a General Motors. A detroiti autógyártó a döntés kapcsán elmondta: a kivonulás költségét nagyjából 500 millió dollárra teszik, amit a második negyedévi mérlegben fognak majd elkönyvelni.
A cég új stratégiája a cég jelenlegi helyzetén is jelentősen javíthatna, révén, hogy a vállalat az elmúlt évben a globális piacon közel 800 millió dolláros veszteséget könyvelt el. Dan Ammann a vállalat elnöke a Reutersnek adott interjújában elmondta: a legújabb szerkezetátalakítási lépések célja elsősorban, hogy az erősebb piacok kapjanak nagyobb hangsúlyt, vagyis hogy az autógyártás az észak-amerikai piacon, vagy Kínában erősödjön.
Utóbbira meg is van minden esélye a cégnek, 2020-ig ugyanis összesen tíz elektromos és hibrid autómodellt visznek piacra. A kínai kormány ezzel a világ legambiciózusabb programját készíti elő az elektromos járművek elterjesztése, valamint a környezetszennyezés csökkentésére.
A GM az Indiában gyártott autóit egyébként elsősorban Mexikóba és Latin-Amerikába exportálja, a márciusban zárt pénzügyi évben 71 ezer autót exportált Indiából. Ezzel közel a dupláját érte el annak, mint amit egy évvel korábban ért el.
Az autógyártó nadrágszíj húzása meglepő, hiszen a General Motors (GM) az egy évvel korábbinál 33 százalékkal magasabb, 2,6 milliárd dolláros adózott eredményt ért el. Egy részvényre eső eredménye 1,70 dollár volt, a kedvező kilátások miatt a menedzsment az üzleti évre szóló EPS-tervét így 6-ról 6,5 dollárra emelte.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.