A Scorpio óta nem volt igazi zászlóshajója a márkának az európai régióban, az Edge-re meg elég ránézni, és nyilvánvaló, hogy igazi „főnökalkat”: 4,8 méteres hossza mellett közel kétméteres szélessége is impozáns látvánnyá teszi. Ha kinyitjuk az ajtót, a Mondeo és az S-Max–Galaxy páros egyes elemei köszönnek vissza. Az én olvasatomban ez csak részben jó, ugyanis a középkonzol kifejezetten olcsónak hat, a hatalmas, üres, gomb nélküli felületek nem illenek egy olyan autóba, amellyel inkább már a prémium SUV-okat veszi célba a Ford. Arról lehet vitatkozni, hogy a méretes csúszókulisszás előválasztó kar kinek tetszik és kinek nem, a zavaróan lassú fejegység (a most megrendelt Edge-eknél már egy frissített rendszert alkalmaz a Ford) azonban sok bosszúságot okozhat. Az Edge nagyon kényelmes, külön dicséret illeti a Fordot azért, hogy hátulra is jól formázott ülések kerültek, ami a nagyvonalú lábtérrel együtt azt eredményezi, hogy a második sorban is pihentető az utazás. Ekkora autótól természetesen elvárható a nagy befogadóképességű csomagtartó: alaphelyzetben 602 liternyi, bővítve pedig 1,8 m³-es raktér áll rendelkezésre.
A 210 lóerős modellt megismerve az első kellemes meglepetés az volt, hogy négyhengeres létére milyen visszafogott a hangja, pörgetve sem válik tolakodóvá a kerregés, ami részben a Ford aktív zajkioltásának köszönhető. Állandó tempónál megdöbbentően csendes belül az autó. Ráadásul az ikerturbós feltöltés miatt késedelem nélkül reagál a gázparancsokra a motor. Amikor padlóig nyomjuk a gázt, tisztességesen meglódul az Edge, de ebben a szegmensben ez a menetdinamika a minimum, ami elvárható. A közel kéttonnás tömeg mozgatásához kellenek a lóerők, noha a váltó ügyesen osztja be a nyomatékot, finoman és gyorsan kapcsolgat. Annak ellenére, hogy egy nagy méretű szabadidő-autóról van szó, egészen közvetlen a volán, a változó áttételű kormány kettőt fordul a két végállás között. Meglepetést okozott, hogy a futómű nehezen nyeli el az úthibákat, a keresztbordák különösen kifognak az Edge-en, ami azért meglepő, mert mégiscsak egy SUV, amellyel néhanapján könnyű terepre is kimerészkedhetnek a tulajdonosok.
Egyértelmű, hogy a bázis-Edge 13,2 millió forintos áráért már prémium-szabadidőautók közül is válogathatunk, a teljes képhez azonban hozzátartozik, hogy a gazdag felszereltség miatt az Edge egészen jól áll ár-érték arány tekintetében.
Lehet, hogy az Edge belső kialakítása nem veheti fel a versenyt a hasonló méretű, prémium SUV-kéval, de stílusos modell, amely műszaki tartalmát tekintve egyértelműen igényes konstrukció. Az elavult és nehézkesen kezelhető multimédia-rendszer nehezen bocsátható meg.
Tetszett
• karakteres külső
• kényelmes ülések
• hatalmas utastér/raktér
• csendes, nyomatékos motor
Nem tetszett
• olcsónak ható belső
• lassú, bonyolult központi rendszer
• kevés konfigurálási lehetőség (hajtáslánc)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.