BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ezt kell tudni a Ford európai topmodelljéről

Ellentmondást nem tűrő fellépés jellemzi a Ford európai topmodelljét, amely nem is akarja titkolni amerikai gyökereit.

A Scorpio óta nem volt igazi zászlóshajója a márkának az európai régióban, az Edge-re meg elég ránézni, és nyilvánvaló, hogy igazi „főnökalkat”: 4,8 méteres hossza mellett közel kétméteres szélessége is impozáns látvánnyá teszi. Ha kinyitjuk az ajtót, a Mondeo és az S-Max–Galaxy páros egyes elemei köszönnek vissza. Az én olvasatomban ez csak részben jó, ugyanis a középkonzol kifejezetten olcsónak hat, a hatalmas, üres, gomb nélküli felületek nem illenek egy olyan autóba, amellyel inkább már a prémium SUV-okat veszi célba a Ford. Arról lehet vitatkozni, hogy a méretes csúszókulisszás előválasztó kar kinek tetszik és kinek nem, a zavaróan lassú fejegység (a most megrendelt Edge-eknél már egy frissített rendszert alkalmaz a Ford) azonban sok bosszúságot okozhat. Az Edge nagyon kényelmes, külön dicséret illeti a Fordot azért, hogy hátulra is jól formázott ülések kerültek, ami a nagyvonalú lábtérrel együtt azt eredményezi, hogy a második sorban is pihentető az utazás. Ekkora autótól természetesen elvárható a nagy befogadóképességű csomagtartó: alaphelyzetben 602 liternyi, bővítve pedig 1,8 m³-es raktér áll rendelkezésre.

Forrás: MW

A 210 lóerős modellt megismerve az első kellemes meglepetés az volt, hogy négyhengeres létére milyen visszafogott a hangja, pörgetve sem válik tolakodóvá a kerregés, ami részben a Ford aktív zajkioltásának köszönhető. Állandó tempónál megdöbbentően csendes belül az autó. Ráadásul az ikerturbós feltöltés miatt késedelem nélkül reagál a gázparancsokra a motor. Amikor padlóig nyomjuk a gázt, tisztességesen meglódul az Edge, de ebben a szegmensben ez a menetdinamika a minimum, ami elvárható. A közel kéttonnás tömeg mozgatásához kellenek a lóerők, noha a váltó ügyesen osztja be a nyomatékot, finoman és gyorsan kapcsolgat. Annak ellenére, hogy egy nagy méretű szabadidő-autóról van szó, egészen közvetlen a volán, a változó áttételű kormány kettőt fordul a két végállás között. Meglepetést okozott, hogy a futómű nehezen nyeli el az úthibákat, a keresztbordák különösen kifognak az Edge-en, ami azért meglepő, mert mégiscsak egy SUV, amellyel néhanapján könnyű terepre is kimerészkedhetnek a tulajdonosok.

Egyértelmű, hogy a bázis-Edge 13,2 millió forintos áráért már prémium-szabadidőautók közül is válogathatunk, a teljes képhez azonban hozzátartozik, hogy a gazdag felszereltség miatt az Edge egészen jól áll ár-érték arány tekintetében.

Összegzés

Lehet, hogy az Edge belső kialakítása nem veheti fel a versenyt a hasonló méretű, prémium SUV-kéval, de stílusos modell, amely műszaki tartalmát tekintve egyértelműen igényes konstrukció. Az elavult és nehézkesen kezelhető multimédia-rendszer nehezen bocsátható meg.

 

Tetszett

• karakteres külső

• kényelmes ülések

• hatalmas utastér/raktér

• csendes, nyomatékos motor

 

Nem tetszett

• olcsónak ható belső

• lassú, bonyolult központi rendszer

• kevés konfigurálási lehetőség (hajtáslánc)

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.