A Ford a június végével zárult második negyedévet 2,0 milliárd dollár nettó eredménnyel, részvényenként 51 centtel zárta, amely 4 százalékkal magasabb az előző év azonos időszakában elértnél.
A cég teljesítményét jobban tükröző, a szakértők által inkább figyelemmel követett egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 56 cent lett, nagyobb a szakértők által várt 43 centnél.
Az eredményt ugyanakkor negatívan befolyásolta a nyersanyagárak emelkedése, a kedvezőtlen árfolyamhatás, a vállalat azonban így is éves szinten 1 százalékkal, 39,9 milliárd dollárra tudta növelni értékesítését az április-júniusi időszakban, mivel a nyereséges pick-upok eladásának aránya nőtt az értékesítésen belül.
Az amerikai rivális General Motors, a legnagyobb amerikai autógyár kedden bejelentette, hogy a második negyedévben nettó nyeresége 2,4 milliárd dollárra esett az egy évvel korábbi 2,8 milliárd dollárról.
Az egy részvényre jutó eredmény 1,60 dollár volt az egy évvel korábbi 1,74 dollárral szemben. Az elemzők 1,69 dollárra számítottak. Az árbevétel 37 milliárd dollárt tett ki, jóval elmaradt a Reuters 40,3 milliárd dolláros elemzői konszenzusától. Az amerikai autópiacon az eladások az utóbbi időkben csökkentek.
A tavalyi rekordeladások után csökkenő autópiaci forgalom mind a három nagy amerikai autógyár eredményét hátrányosan érinti, mindegyikük lépéseket kényszerül tenni a veszteség elkerülésére.
A Ford június végén közölte: nem Mexikóból, hanem Kínából fogja exportálni az Egyesült Államokba a Focus új modelljét 2019-től, amivel 500 millió dolláros megtakarítást ér el.
A Focus jelenlegi modelljét a michigani Wayne üzemében gyártják, a termelést 2018 közepén állítják le. Attól nem kell tartani, hogy emiatt munkahelyek szűnnek meg, mivel a Focus helyett a Ranger új modelljére állnak át ebben az üzemben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.