A szövetségi környezetvédelmi hivatal szerint az Euro-6 normás dízelautók jelenleg 507 milligramm nitrogén-oxidot bocsátanak ki kilométerenként, ami több mint hatszor annyi, mint a laborkörülmények között megengedett 80 milligramm.
Peter Mock, az amerikai International Council of Clean Transportation (ICCT) szakértője a dpa német hírügynökségnek azt mondta, számítása szerint, ha a szoftverfrissítés 30 százalékkal csökkentené a károsanyag-kibocsátást, akkor 355 grammal kellene számolni kilométerenként, ám ez még mindig négyszer magasabb a törvényben foglalt határértéknél.
A szakértő így kétségbe vonja, hogy kizárólag szoftverfrissítéssel el lehetne kerülni a dízelautók kitiltását a városokból. Hozzátette, a legjobb megoldás az új alkatrészek beépítése lenne az autókba, de ez „nagyon sokba kerülne, és bizonyos modelleknél nem is lehetséges”.
https://www.vg.hu/vallalatok/otmillio-dizelauto-szoftverfrissiteset-vegzik-el-onkent-gyartok-565952/
Johannes Fecher, a Német Szociáldemokrata Párt (SPD) közlekedési szakértője, valamint Dieter Reiter, München főpolgármestere szintén kétségbe vonta, hogy szoftverfrissítéssel megakadályozható a dízelutók kitiltása a városokból.
Oliver Krischer, a Zöldek frakcióvezető-helyettese szerint megint az autóipar diktálta a feltételeket, míg a kormány „szolgálatkész” politikát folytatott a fogyasztók és a városlakók kárára.
Ezzel szemben Alexander Dobrindt szövetségi közlekedési miniszter csütörtökön azt mondta: ő biztos benne, hogy a szoftverfrissítéssel elkerülhetőek a behajtási tilalmak.
https://www.vg.hu/vallalatok/mar-szinte-tartanak-dizeltol-nemetek-565701/
Az Európai Bizottság meglehetősen visszafogottan nyilatkozott a dízelcsúcs eredményeiről: üdvözölték a német kormány és az iparág erőfeszítéseit, de hozzátették azt is, hogy alaposan ellenőrizni kell, hogy az intézkedések valóban meghozzák-e a kívánt eredményt.
Berlinben szerdán rendezték a dízelcsúcsot, amelyen az iparág képviselői, tartományi miniszterelnökök és a szövetségi kormány abban állapodtak meg, hogy a gyártók több mint ötmillió Euro-5 és Euro-6 normás dízelautó szoftverfrissítését végzik el önként és ingyen, így átlagosan 25-30 százalékkal csökkenhet az érintett járművek nitrogén-oxid kibocsátása. Az autók hardverfrissítését, azaz alkatrészek utólagos beépítését azonban elutasította a szakma.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.