A novemberben induló elektronikus egészségügyi szolgáltatási tér (EESZT) rendszere az első körben inkább az egészségügyi ágazatnak ad nagyobb feladatot, mint az állampolgároknak – mondta az EESZT-ről tartott háttérbeszélgetésen Vartus Gergely, az e-health koordinációért felelős miniszteri biztos. November elseje a betegellátás szempontjából pontosan ugyanolyan lesz, mint október 31.: a rendszer azt is elbírja, ha egyszerre 150 ezer felhasználó jelentkezik be az EESZT-be.
Mint Vartus Gergely elmondta, meg szeretnék szüntetni a sorban állást a rendelőkben, ezért egy járóbeteg-ellátás keretében történő időpontfoglalási rendszer bevezetésén dolgoznak. Van betegellátó, ahol ez már működik, és nincs is tömeg.
Az e-egészségügyhöz minden érintettnek csatlakoznia kell, aki szerződésben áll a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelővel (NEAK), így a háziorvosoknak, járó- és fekvőbeteg-ellátóknak, gyógyszertáraknak. Az intézmények 95 százaléka, a gyógyszertárak majdnem száz százaléka megkezdte az adminisztratív csatlakozást, de a háziorvosoknál nehezebb a feladat a miniszteri biztos szerint.
Az EESZT-t használó orvosnak vagy asszisztensének rendelkeznie kell e-személyigazolvánnyal, de a 97 százalékuknak már van, és az intézményekben dolgozók 95 százalékának is.
A e-egészségügyi rendszer használatához az intézményeknek nem kellett semmilyen új szoftvert vagy eszközt beszerezniük. Csak kártyaolvasóra van szükségük, amelyet már kiszállított nekik az Állami Egészségügyi Ellátó Központ, de a múlt héten 3500 helyről érkezett további tízezer kártyaolvasóra pótigénylés. Ezeket is megkapja minden szolgáltató november 1-je előtt.
A e-egészségügy rendszere megteremti annak a lehetőségét, hogy ne legyenek fölöslegesen elvégzett párhuzamos vizsgálatok, ez a NEAK-nak mint finanszírozónak is költséghatékonyságot jelent – emelte ki Vartus Gergely.
Ha valakit olyan intézményben látnak el novemberben, amelyik nem csatlakozott az EESZT-hez, ott is ugyanazt az ellátást fogja kapni, mint eddig, legfeljebb az ott rendelő orvos még nem éri el azokat a többletszolgáltatásokat – e-profil, e-beutaló, e-recept –, amelyeket a rendszerhez már csatlakozottak már igen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.