BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nőtt az Adidas nyeresége, mégsem örülhet felhőtlenül

Emelkedő árbevétel mellett jelentősen növelte nyereségét az Adidas a harmadik negyedévben, mégis esett az árfolyama, mert a befektetők csalódottan vették tudomásul, hogy a német sportcikkgyártó konszern nem módosította éves előrejelzését.

A bajorországi központú vállalat közölte, hogy árbevétele éves összevetésben 8,7 százalékkal, 5,677 milliárd euróra, nettó nyeresége pedig 36,1 százalékkal, 527 millió euróra emelkedett július-szeptemberben.

Kasper Rorsted, az Adidas vezérigazgatója kiemelte, hogy a második negyedévhez hasonlóan az észak-amerikai és kínai piac, valamint az online kereskedelem volt a növekedés fő hajtóereje.

Forrás: AFP

Az Adidas észak-amerikai (+18,5 százalék) és kínai (+23,1 százalék) teljesítménye kiemelkedő volt, Nyugat-Európában (+6,3 százalék) mérsékelt volt a növekedés, Oroszországban (-11,1 százalék) és Japánban (-8,2 százalék) pedig csökkentek az eladások.

A befektetők egy része arra számított, hogy az Adidas tovább javítja idei profit-előrejelzését, miután a kisebb német rivális Puma októberben emelte idei célszámait. Az Adidas, amely márciusban hosszú távú, júliusban pedig idei évi prognózisát javította, ezúttal változatlanul hagyta a számokat. Így az idei évről továbbra is arra számít, hogy az árbevétel 17-19 százalékkal, a nyereség pedig 26-28 százalékkal növekszik.

A befektetői csalódottságot jól tükrözi, hogy az Adidas árfolyama, amely január óta több mint 30 százalékkal emelkedett, négyhavi mélypontra esett vissza a frankfurti tőzsdén. Délután négy órakor 3,8 százalékos mínuszban, 117 eurón forgott a részvény.

Az Adidas a világ 160 országában több mint 60 ezer alkalmazottat foglalkoztat, évente több mint 840 millió terméket értékesít mintegy 19 milliárd euró értékben (2016-os adat).

A Puma és az Adidas elődjét, a Gebrüder Dassler Schuhfabrikot 1924-ben alapította egy német testvérpár, Rudolf és Adolf Dassler. Később azonban különváltak, Adolf (Adi) Dassler nevéből lett az egyik cég neve Adidas, míg a másik céget, a Pumát Rudolf Dassler alapította, eredetileg Ruda néven. A Puma és az Adidas központja is a bajorországi Herzogenaurachban található.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.