A korábbi erős helyett már az enyhe jelzővel illeti az idei üzleti évre szóló bevételi előrejelzését a BMW. A prémiumkategória első helyéért vívott csatában kényszerűen a Mercedes mögé besorolt bajor márka harmadik negyedévéről szóló gyorsjelentése finoman szólva nem kápráztatta el a befektetőket. Különösen az volt fájdalmas, hogy az üzemi haszonkulcs az egy évvel korábbi 8,5-ről 8,3 százalékra csúszott le, miközben a stuttgarti rivális 9,2 százaléknál, az Audi pedig 8,9 százaléknál tart.
A harmadik negyedévben a BMW adózás előtti eredménye 5,9 százalékkal 2,42 milliárd euróra csökkent a tavalyi hasonló időszakhoz képest, ezzel a leggyengébb elemzői várakozásoknak tudott csak megfelelni. Az egy részvényre eső eredmény (EPS) 2,68 euróra karcsúsodott a tavalyi 2,75-ról, lényegesen elmaradva a Reuters 2,86 eurós konszenzusától.
Az eladott autók száma 1,2 százalékkal 590 ezerre nőtt, viszont a motoroknál mért 11,7 százalékos bővülés 39,4 ezer kétkerekű eladását jelentette. Ez azonban nem tudott kellő lökést adni, hiszen a bevételi soron mindössze 0,3 százalékkal magasabb, 23,4 milliárd eurós összeget tüntettek fel, megjegyezve, hogy ezúttal az euró erősödése ellenük dolgozott. A névadó márkából 499 ezer darab fogyott, a Miniből 88 ezer, míg a Rolls-Royce a 709 példányával 24 százalékos mínuszban maradt. Az év első kilenc hónapjában 1,811 millió autót értékesítettek, ami rekordot jelent, de ez most cseppet sem lelkesíti a BMW részvényeseit.
A gyengébb teljesítményt 2,3 százalékos eséssel honorálta a tőzsde, azaz a BMW idei teljesítményét eddig inkább a stagnálás jellemzi – a parketten legalábbis. Az árfolyam 0,9 százalékkal süllyedt a januári nyitóár alá, igaz, a Mercedes
3 százalékos idei „előretörése” sem nevezhető éppen huszárosnak. A bajorok menedzsmentje reménysugárként a soron következő modellfrissítéseket ajánlotta a befektetők figyelmébe, amint ezek piacra kerülnek, megváltozik a márka megítélése. Olyannyira, hogy Münchenben a korábbi 1-5 százalékos adózás előtti eredménybővülés helyett már 5-10 százalékos ütemről beszélnek, de ezúttal ez sem segített a kurzuson.
Harald Krüger vezérigazgató közleményben a közeljövő újdonságainak profitélénkítő hatására hívta fel a figyelmet. Jövőre jön az X2 városi terepjáró, majd nagy testvére, a három üléssoros X7-es, míg az X3-as frissített változata e hónaptól kapható a kereskedésekben. Még az idén kijön ráncfelvarráson átesett modellpalettájával a második legnagyobb darabszámban fogyó 5-ös széria, valamint a 4-es sorozat korszerűsített képviselői.
Ezek várhatóan átsegítik majd a holtponton a bajorokat, akik 2025-ig 25 teljesen új modellel lépnek a piacra, melyekből 12 elektromos hajtású lesz. Ezzel követik a 10 milliárd eurós „villamosítási büdzsével” rendelkező Mercedest. Januártól szeptemberig a BMW 4,06 milliárd eurót, azaz 22 százalékkal többet költött a jövő járműveinek kifejlesztésére, s ezt a bővülési tempót a következő három évben is fenn szeretnék tartani – írja Nicolas Peter pénzügyi vezérigazgató-helyettesre hivatkozva a Bloomberg.
Milliós visszahívás Amerikában
A fűtési és klímarendszernél tapasztalt kábelezési hibák, illetve rozsdásodó alkatrészek miatt tűzveszélyessé minősítettek 1,4 millió BMW-t az Egyesült Államokban és Kanadában. Az utóbbi kilenc évben összesen öt BMW-nél jelentkezett emiatt személyi sérüléssel járó meghibásodás, a közlekedési hatósággal egyeztetve azonban a bajorok visszahívják szervizeikbe valamennyi még futó példányt. A javítás várható költségeiről nem adtak hírt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.