BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Veszített lendületéből a bajor autógyártó

A prémiumkategóriában a Mercedes előnyre tett szert a BMW-vel szemben, de a bajorok jövőre visszavennék a piacvezetőt megillető koronát.

A korábbi erős helyett már az enyhe jelzővel illeti az idei üzleti évre szóló bevételi előrejelzését a BMW. A prémiumkategória első helyéért vívott csatában kényszerűen a Mercedes mögé besorolt bajor márka harmadik negyedévéről szóló gyorsjelentése finoman szólva nem kápráztatta el a befektetőket. Különösen az volt fájdalmas, hogy az üzemi haszonkulcs az egy évvel korábbi 8,5-ről 8,3 százalékra csúszott le, miközben a stuttgarti rivális 9,2 százaléknál, az Audi pedig 8,9 százaléknál tart.

A harmadik negyedévben a BMW adózás előtti eredménye 5,9 százalékkal 2,42 milliárd euróra csökkent a tavalyi hasonló időszakhoz képest, ezzel a leggyengébb elemzői várakozásoknak tudott csak megfelelni. Az egy részvényre eső eredmény (EPS) 2,68 euróra karcsúsodott a tavalyi 2,75-ról, lényegesen elmaradva a Reuters 2,86 eurós konszenzusától.

Az egy részvényre eső eredmény 2,68 euróra karcsúsodott a tavalyi 2,75-ról
Forrás: AFP

Az eladott autók száma 1,2 százalékkal 590 ezerre nőtt, viszont a motoroknál mért 11,7 százalékos bővülés 39,4 ezer kétkerekű eladását jelentette. Ez azonban nem tudott kellő lökést adni, hiszen a bevételi soron mindössze 0,3 százalékkal magasabb, 23,4 milliárd eurós összeget tüntettek fel, megjegyezve, hogy ezúttal az euró erősödése ellenük dolgozott. A névadó márkából 499 ezer darab fogyott, a Miniből 88 ezer, míg a Rolls-Royce a 709 példányával 24 százalékos mínuszban maradt. Az év első kilenc hónapjában 1,811 millió autót értékesítettek, ami rekordot jelent, de ez most cseppet sem lelkesíti a BMW részvényeseit.

A gyengébb teljesítményt 2,3 százalékos eséssel honorálta a tőzsde, azaz a BMW idei teljesítményét eddig inkább a stagnálás jellemzi – a parketten legalábbis. Az árfolyam 0,9 százalékkal süllyedt a januári nyitóár alá, igaz, a Mercedes

3 százalékos idei „előretörése” sem nevezhető éppen huszárosnak. A bajorok menedzsmentje reménysugárként a soron következő modellfrissítéseket ajánlotta a befektetők figyelmébe, amint ezek piacra kerülnek, megváltozik a márka megítélése. Olyannyira, hogy Münchenben a korábbi 1-5 százalékos adózás előtti eredménybővülés helyett már 5-10 százalékos ütemről beszélnek, de ezúttal ez sem segített a kurzuson.

Harald Krüger vezérigazgató közleményben a közeljövő újdonságainak profitélénkítő hatására hívta fel a figyelmet. Jövőre jön az X2 városi terepjáró, majd nagy testvére, a három üléssoros X7-es, míg az X3-as frissített változata e hónaptól kapható a kereskedésekben. Még az idén kijön ráncfelvarráson átesett modellpalettájával a második legnagyobb darabszámban fogyó 5-ös széria, valamint a 4-es sorozat korszerűsített képviselői.

Ezek várhatóan átsegítik majd a holtponton a bajorokat, akik 2025-ig 25 teljesen új modellel lépnek a piacra, melyekből 12 elektromos hajtású lesz. Ezzel követik a 10 milliárd eurós „villamosítási büdzsével” rendelkező Mercedest. Januártól szeptemberig a BMW 4,06 milliárd eurót, azaz 22 százalékkal többet költött a jövő járműveinek kifejlesztésére, s ezt a bővülési tempót a következő három évben is fenn szeretnék tartani – írja Nicolas Peter pénzügyi vezérigazgató-helyettesre hivatkozva a Bloomberg.

Milliós visszahívás Amerikában

A fűtési és klímarendszernél tapasztalt kábelezési hibák, illetve rozsdásodó alkatrészek miatt tűzveszélyessé minősítettek 1,4 millió BMW-t az Egyesült Államokban és Kanadában. Az utóbbi kilenc évben összesen öt BMW-nél jelentkezett emiatt személyi sérüléssel járó meghibásodás, a közlekedési hatósággal egyeztetve azonban a bajorok visszahívják szervizeikbe valamennyi még futó példányt. A javítás várható költségeiről nem adtak hírt.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.