Várhatóan még az idén újabb jelentős beruházások kezdődnek a debreceni repülőtéren – mondta a Világgazdaságnak Herdon László, az Airport Debrecen Kft. ügyvezetője. A kormány már korábban kinyilvánította, hogy a Modern városok program keretében támogatja a fejlesztést, amit nemrég az Európai Unió is jóváhagyott, tehát ezt a hozzájárulást nem tekinti piactorzítónak. Ezek után született meg a támogatásról szóló kormányhatározat, az állam 1,2 milliárd forintot biztosít a beruházásokhoz, az önkormányzat része 400 millió forint. A beruházás keretében továbbfejlesztik a műszeres leszállást segítő rendszert (ILS), továbbá felújítják a gurulóutakat, a biztonsági kerítést, és ebből a pénzből építik ki a régi és az új terminál közötti utasfolyosót. Ma még a régi épületből szolgálják ki az induló és érkező gépeket, de idővel a régi terminálban fogadnák az érkező utasokat, az újban pedig az indulókat.
A reptér mostani utasforgalmát még képesek kiszolgálni egy terminálból is, de a légikikötő és a város is idővel jelentős forgalomnövekedést tervez. Már tavaly is rekordot döntött a reptér, amelynek vezetői idén további utasforgalom-növekedésre számítanak – mondta az ügyvezető. Magyarország második legnagyobb, a schengeni kritériumoknak is megfelelő repülőterét 2017-ben több mint 318 ezer utas használta, idén pedig 350 ezerrel számolnak. Ezt részben attól várják, hogy 2017 decemberében elindult a Wizz Air moszkvai járata, amely már most is nagyon sikeres, és ezzel a szomszédos országok regionális repülőterei közül egyedül Debrecenből van közvetlen légi összeköttetés az orosz fővárossal.
A moszkvaival nyolcra bővült az elérhető menetrend szerinti járatok száma a Debrecen Airportról, hetet a Wizz Air, egyet pedig a Lufthansa üzemeltet. Az utóbbi cégnek is szerepe lehet a növekedésben, márciustól ugyanis a jelenlegi háromról heti ötre emeli müncheni járatainak számát. A reptér üzemeltetőjének nincs rálátása az utasok összetételére, de azt tapasztalják, hogy a légikikötő forgalmának 40-50 százalékát a szomszédos országokból érkezők, illetve oda tartók teszik ki, közöttük legtöbb a román és az ukrán utas. Úgy tűnik, a debreceni reptérnek is kedvez az ukrán állampolgárok vízummentessége.
Idén bővül a debreceni reptér charterkínálata is: az első barcelonai járat 2018. június közepén indul, és a nyári szezonban a görögországi Zákhintoszra, a törökországi Antalyába, a bulgáriai Burgaszba és az egyiptomi Hurghadára is indulnak gépek. Drezdából, Erfurtból és Lipcséből pedig német vendégek érkeznek a nyári menetrendben Debrecenbe és Hajdúszoboszlóra.
A repülőteret üzemeltető Xanga cégcsoport és a város célja, hogy minél többen használják a debreceni repteret, az önkormányzat évi egymilliós utasszám elérésére számít. Ennek érdekében intenzív tárgyalásokat folytatnak számos nemzetközi légitársasággal – mondta Herdon László. – Részben a már Debrecenben lévőkkel egyeztetnek a járatok és a desztinációk számának növeléséről, részben azokkal a szereplőkkel, akik járatok indítását tervezik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.