Az elektromos autók fejlesztése és terjedése és a 2015-ös dízelbotrány emelkedő költségei nyomot hagynak a Volkswagen csoport idei nyereségén – figyelmeztetett a világ legnagyobb autógyártója. Az üzemi haszonkulcs a tavalyi 7,4 százalékról a 6,5–7,5 százalék közötti sávba költözhet.
Tavaly rekordnagyságú, 13,9 milliárd eurós üzemi eredményt ért el a csoport az egy évvel korábbi 7,1 milliárd után,
köszönhetően elsősorban a magas haszonkulccsal értékesíthető Audi és Porsche modellek iránti kereslet megugrásának, valamint a Volkswageneknél végrehajtott költségcsökkentési programnak. Az idén a luxuskategóriához csatlakozó új VW Tiguain és Arteon modellekkel próbálják javítani a marzsot. A cégvezetés előrejelzése szerint a tavaly eladott 10,7 millió járműnél minimálisan többet értékesíthetnek az idén, ehhez a januárban elért 10 százalékos plusz kellő lendületet adhat.
Érdekesség, hogy a dízelbotrány fő felelősének eladási statisztikáit egyelőre nem érintik számottevően a motortípus iránti bizalmatlanság jelei. Az ember- és állatkísérletekkel végzett fejlesztések lelepleződése miatt januárban kirobbant újabb botrány azonban – ahogy a dízelbotrány maga is – már biztosan ront a helyzetükön. A jogi és kártérítési következményekre most újabb 600 milliót tettek félre. A költségek 25,8 milliárd euróra rúgnak, ebből csaknem 20 milliárdot már kifizettek a németek. A pénz eközben is dől a VW csoporthoz,
a tavalyi 231 milliárd eurós forgalmukat az idén 5 százalékkal tervezik növelni.
A cégcsoport vezető testületei pénteken úgy döntöttek, hogy a tavalyi év után járó osztalékot a törzsrészvényenként 2-ről 3,90, az elsőbbségi papíroknál pedig 2,06-ról 3,96 euróra emelik. Az árfolyamon ez sem segített, a VW részvényei pénteken 0,8 százalékot vesztettek értékükből.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.