A szövetségi kereskedelmi bizottság (FTC) fellépése további nyomást gyakorol Mark Zuckerbergre, a Facebook alapító-vezérigazgatójára, akitől az Egyesült Államok törvényhozásától kezdve az Európai Parlamentig mindenki felvilágosítást vár arra, hogy miként kezeli és védi felhasználóinak személyes adatait a vállalat.
Ráadásul a reklámozók és a felhasználók körében is nő az elégedetlenség. A Pep Boys nevű autóalkatrész-kiskereskedő hétfőn visszavonta minden reklámját a Facebook felületéről, követve a Mozilla Alapítvány múlt heti döntését.
Ritkán fordul elő, hogy az FTC a nyilvánosság előtt megerősíti egy folyamatban lévő vizsgálat tényét, mielőtt panaszt emelne az adott ügyben. Kivételt csak a jelentős közérdekű esetek képeznek.
A New York-i tőzsdén napi mélypontján 6,51 százalékos mínuszban, 149,02 dolláron forgott a Facebook részvénye. Két órával nyitás után 155,01 dolláron, 2,75 százalékos veszteségben állt az árfolyam.
Március 16-án, pénteken a botrány kipattanását megelőző utolsó kereskedési napon 185,09 dolláron, 0,67 százalékos pluszban zárt a részvény.
A másfél hete kirobbant botrány hátterében az áll, hogy a Cambridge Analytica nevű brit-amerikai politikai elemző és tanácsadó cég több tízmillió Facebook-profilt használt fel a 2016-os amerikai elnökválasztási kampányban. Az 50 millió Facebook-oldal adatainak feldolgozásával igyekezett képet alkotni a célba vett amerikai választók politikai beállítottságáról, és ennek alapján személyre szóló reklámokkal, politikai üzenetekkel próbálta befolyásolni őket, tudtuk nélkül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.