BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A karrierprogramok enyhíthetik a munkaerőhiányt

Bár a hazai munkaerőpiac a statisztikák szerint folyamatosan telítődik, a munkaerőhiány mégis jelentős problémát okoz, ezen a vállalatok a legkülönbözőbb módokon próbálnak segíteni – derült ki a Világgazdaság körképéből, amely három nagy ágazat képviselőinek válaszain alapul.

A GKI Gazdaságkutató egy korábbi felméréséből kiderült, a magyar fiatalok és a középkorúak jelentős hányada elvágyódik Magyarországról. Csupán a 18–40 éves generáció egyötöde gondolja úgy, hogy eszébe sem jutna külföldre menni. A munkaerő elvándorlásának egyik motorja az elégedetlenség (munka milyensége, szakmai előmeneteli lehetőségek), ami nemcsak az erről szóló statisztikákon, hanem a mindennapokon is meglátszik. Ennek kikü­szöbölésére a Magyarországon működő vállalatok kénytelenek mindent megtenni annak érdekében, hogy munkaerejüket maximalizálják, legtöbbször karrierprogramokkal igyekeznek or­vosolni a bajt.

Fotó: Móricz-Sabján Simon

Ingatlanpiac: nem elég az utcáról beesni

Az utóbbi idők nagy nyertese az ingatlanszektor, miután az építőipar a magyar gazdaság egyik húzóágazatává nőtte ki magát. De mint megannyi ágazatban, itt is felfedezhető némi probléma, ami a munkaerőt illeti. „A Duna House ingatlanközvetítői franchise hálózatában összetett, különböző területeket érintő karrierprogramok vannak” – nyilatkozta a Világgazdaság megkeresésére a Duna House ingatlanközvetítő vállalat. A cég beszámolója szerint az értékesítői hálózathoz való csatlakozás alapfeltétele az ingatlanközvetítői OKJ-s képzés utáni Duna House-os specifikus alapképzés. Ezt sikeresen elvégezve a résztvevők bekerülnek a hálózatba, egy-egy franchise partner irodájába.

Majd a munka megkezdésével egy nyolclépcsős karrierprogram kezdődik, amely egy teljesítményhez kötött, motivációs rendszerrel kombinált program, és kifejezetten az ingatlanközvetítői szakmára specializált értékesítői karrierlépcsőket tartalmazza

– ismertette a cég. A karrierprogram részleteivel kapcsolatban a Duna House kifejtette: az oktatás keretein belül önálló képzési modult kapott a mentor és az irodai értékesítői vezető képzése; ez már tapasztalt értékesítőknek nyújt továbblépési lehetőséget és vezetői feladatokat. Végül hozzátették, hogy a hálózathoz kívülről, vezetői attitűddel vagy múlttal érkező kollégák részére négy hónapos leader development képzést is biztosít a cég.

K&H: egyéves képzés

A K&H Karrierstart programjának 2006-os indulása óta célja, hogy a frissdiplomások legjobbjainak biztosítson lehetőséget a tájékozódásra. „A program összesen 12 hónapig tart, és rotációkban zajlik, amelynek során a pénzintézet különböző területeit ismerhetik meg a résztvevők, figyelembe véve az egyéni preferenciájukat is” – tájékoztatta lapunkat a K&H Bank. Elmondásuk szerint a résztvevők több területet is megismerhetnek a program alatt, s ha nincs kialakult elképzelésük a jövőt illetően, akkor a gyakorlatban megszerzett tapasztalattal könnyebben tudnak választani a hitelintézeti pozíciók közül.

A program ingyenes, a résztvevőket a bank munkavállalóként foglalkoztatja.

A pénzintézet tanulmányi szerződést nem köt velük; filozófiájuk ugyanis az, hogy olyan kihívást jelentő pozíciót kínáljanak a program lezárása után, ami miatt a résztvevők úgy döntenek, hogy érdemes a banknál maradniuk. A K&H folyamatos kapcsolatot tart egyetemekkel, főiskolákkal, állásbörzén hirdeti a programot, illetve a korábban végzettek a kapcsolati hálójukban terjesztik a lehetőséget.

A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.