A Kométa 99 Zrt. a kézműves gyártással elérhető minőséget szeretné megvalósítani ipari körülmények között – hangsúlyozta keddi sajtótájékoztatóján Giacomo Pedranzini a vállalat ügyvezető igazgatója. Ennek jegyében – mint mondta – egyes termékekben mostantól 25 százalékkal csökkentik a sótartalmat, a szóját pedig már eddig is teljes mértékben nélkülözte a kaposvári húsüzem.
Az élelmiszerkönyv tavalyi szigorítása a Kométát nem érintette, hiszen korábban is szigorúbb követelményekkel működött, mint amit a szabályok előírnak
- tette hozzá.
Bódi Krisztina marketingigazgató szerint a fogyasztók keveset tudnak a termékekről, ezért fölhívta a figyelmet a gyártók felelősségére és kiemelte az élelmiszeripari innovációk jelentőségét.
Szita Károly, Kaposvár polgármestere közölte, hogy
a Kométa több mint 700 munkahelyet teremtett és a város egyik legnagyobb adófizetőjeként kiemelkedő mértékben járul hozzá a helyi fejlesztésekhez.
A politikus egyúttal üdvözölte a legújabb termékfejlesztést, amely – mint mondta – bővítheti a kaposvári üzem piacát és növelheti a cég bevételeit.
Massimo Rustico, Olaszország budapesti nagykövete szerint a kaposvári húsüzem példaértékű lehet az önkormányzat és a helyi vállalkozások együttműködésében, ezért üdvözölte a menedzserszemléletű városvezetési gyakorlatot. Az olasz családi tulajdonban álló Kométa fontos szerepet tölt be a két ország közötti kereskedelemben, amelynek értéke tavaly elérte a 10 milliárd eurót – tette hozzá.
A nagykövet kiemelte, hogy
Magyarország a harmadik lefontosabb kereskedelmi partnere Olaszországnak, de szüksége volna további feldolgozóipari beruházásokra.
Jelentős mennyiségű magyar élelmiszer úgy hagyja el az országot, hogy a feldolgozás más államokban történik, a nyersanyagokhoz hozzáadott érték nem belföldön keletkezik – hangsúlyozta.
A Kométa 1994 óta működik Kaposváron, árbevétele 2016-ban 36 milliárd forint volt. A somogyi megyeszékhely 2013-ban 2 milliárd forintos tőkeemeléssel 38 százalékos tulajdonrészt szerzett a Kométában, amelyből 33 százalékot az olasz tulajdonosok 2020 végéig 1,735 milliárd forintért visszavásárolnak. A húsüzem termékeinek csaknem felét Olaszországban értékesítik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.