Az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat pénteken azt közölte, hogy márciusban szezonális kiigazítással 0,1 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az előző havihoz képest az euróövezetben. Az Európai Unió egészében 0,1 százalékos csökkenést regisztráltak.
Februárban az euróövezet 19 tagállamában 0,3 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az előző havihoz képest, az Európai Unió 28 tagállamában pedig 0,4 százalékkal bővült.
Az euróövezeti kiskereskedelmi forgalom márciusi alakulása elmaradt a piaci várakozásoktól. Szakértők a kiskereskedelmi forgalom 0,5 százalékos havi növekedést várták.
Havi összevetésben a legnagyobb csökkenést Írországban (-1,7 százalék), Lengyelországban (-0,8 százalék), Nagy-Britanniában (-0,7 százalék) és Németországban (-0,6 százalék) regisztrálták márciusban.
A legnagyobb mértékben, 2,3 százalékkal Lettországban nőtt márciusban a kiskereskedelmi forgalom februárhoz képest. Portugáliában 1,8 százalékos, Ausztriában és Svédországban pedig egyaránt 1,3 százalékos növekedést jegyeztek fel.
Az egy évvel korábbival összevetve az euróövezetben a kiskereskedelmi forgalom naptári kiigazítással 0,8 százalékkal nőtt az euróövezetben és 1,8 százalékkal az Európai Unióban.
Éves összevetésben Máltán nőtt a legnagyobb mértékben a kiskereskedelmi forgalom márciusban, 8,6 százalékkal. A második legnagyobb növekedés Magyarországon volt 7,2 százalékkal, amelyet Lettország követett 6,5 százalékkal.
Németországban csökkent a legjelentősebben, 1,3 százalékkal a kiskereskedelmi forgalom az idén márciusban az egy évvel korábbihoz képest, majd Szlovénia következett 0,5 százalékkal.
A KSH pénteken közzétett jelentése az Eurostathoz hasonló, annál valamivel kisebb forgalombővülést regisztrált Magyarországon áprilisban, a hazai statisztikai hivatal szerint naptárhatástól megtisztítva 7,1 százalékkal haladta meg az itthoni kiskereskedelmi üzletek forgalma az előző év azonos időszakit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.