A műfaj ismerői joggal hajolnak meg a vadóc kombik előtt. Jöjjön egy kis fejlődéstan. Minden az Audi RS2-es bemutatásával kezdődött. Az Audi 1994-ben a Porsche mérnökeinek segítségével az akkor futó Audi 80-as Avantból épített sportautót, amely 315 lóerős volt, és 2,2 literes turbómotor hajtotta, természetesen összkerékhajtással. Innen indult a középkategóriás sportkombik sorozata a négykarikás márkánál.
A folytatásra 1999-ig kellett várni, ekkor már RS4 néven jött ki az újabb izomkombi.
A soros öthengeres RS2-estől eltérően az RS4-es 2,7 literes, V6-os biturbót kapott, amely 381 lóerő teljesítményre volt képes, az S4-es motorját fejlesztették tovább. A típushoz ekkor már az Abt Sportsline tuningcég is hozzányúlt, 19 lóerővel emelték a teljesítményt, ezért is kínálták Abt AS400-as jelzéssel. De készítettek 450 lóerős verziót is, amely 4,7 másodperc alatt sprintelt százra, a végsebessége pedig 290 kilométer per óra volt. Az Audi azonban két év múlva leállította a gyártást, mert leváltották a teljes A4-es típussort.
Az RS-sorozat 2005-ben folytatódott. A gépháztető alá a 4,2 literes, V8-as győri szívómotort szerelték, amely 420 lóerőt teljesített. A száz kilométer per órás gyorsulás 4,8 másodperc volt, a lassulásról pedig a Lamborghini Gallardóban megismert, nyolcdugattyús nyergekkel felszerelt fékrendszer gondoskodott. Ennek a típusnak a teljesítményét 480 lóerőre emelte az Abt, ezzel a gyári változatnál jobb, 4,6 másodperces 100-as tempóra történő gyorsulást és nagyobb, 300 kilométer per órás végsebességet érve el.
A harmadik generációs RS4-es 2012-ben érkezett, ennél a gyártó visszatért a V6-os, turbós erőforrásokhoz. A 2,9 literes motorból 450 lóerőt hoztak ki, ennek pedig tavaly készítette el az Abt a felsrófolt változatát RS4-R betűkóddal.
A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.