Az easyJet egyik alapítója Sir Stelios Haji-Ioannou beperelte a Netflixet az Easy című sorozata miatt – írja az Independent. A sorozat nevét kifogásolta az üzletember, miután Európában széles körben levédette az „easy” szó használatát.
Stelios cége, az easyGroup az easyJeten kívül magába foglalja többek között az easyBus, az easyHotel, az easyCar, az easyproperty, az easyOffice, az easyCoffee vagy az easyPizza márkanevet is. Az alapító „tipikus arrogáns magatartásnak” nevezte, hogy a Netflix nem ellenőrizte le a jogászaival, hogy az Egyesült Államokon kívül használja-e más is az „easy” nevet.
Hozzátette, hogy védjegyként már több ezer formában (előtagként is) le van védetve az „easy” használata, ezért sem engedhetik, hogy mások markanévként használják fel, különösen akkor, ha ezt döntően ugyanolyan színekkel és betűtípussal teszik.
„Örülök, hogy legalább a Netflix bejelentette, hogy a harmadik évadnál befejezik a sorozatot. Mindazonáltal meg kell állítanunk, hogy beharangozzák az újabb évadot” – mondta az easyGroup táralapítója.
Netflix szóvivőjének közlése szerint utána járnak az esetnek, de szerintük
a nézők meg tudják állapítani, hogy mi a különbség egy műsor és egy repülőgép között.
https://www.youtube.com/watch?v=bzRjfA_9Akw
Az Independentnek a Russell-Cooke ügyvédi iroda elmondta, hogy az easyGroup akkor tudja sikerre vinni a keresetet, ha be tudja bizonyítani, hogy a Netflix ténylegesen kárt okozott az „easy” használatával. Ráadásul csak akkor, ha a Netflix bizonyíthatóan mindezt úgy tette, hogy a védjegy összetéveszthető volt az alperes által használt kifejezéssel. Mindazonáltal erre minimális az easyGroup az esélye, mert a védjegyeit nem védette le a TV vagy más szórakoztatói szolgáltatások tárgykörében.
A 2016-ban indult Easy című sorozatban többek között Orlando Bloom Zazie Beetz, Emily Ratajkowski és a Dave Franco is feltűnik, és nem sokára mutatják be a sorozat harmadik egyben utolsó évadát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.