Néhány hete adták át hivatalosan a budapesti mesterségesintelligencia- (MI) központot. Milyen fejlesztéseket végeznek ezen a területen?
A hivatalos megnyitó februárban volt, de már tavaly májusban elkezdtük az iroda kialakítását. Eddig több mint ötven fejlesztő munkatársat vettünk fel, az év végére elérnénk a száz főt. A központban az önvezető autókhoz kapcsolódó fejlesztések folynak, amelyek kamerarendszerek és az általuk érzékelt környezet, továbbá az arról készített képek feldolgozásához kapcsolódnak. Van a kompetencia-központban tesztautó is, így amint elkészül egy szoftver, azonnal ki is tudják próbálni a fejlesztők. Mesterséges intelligenciával foglalkozó csapatunk a világ több városában is működik, és sok esetben egyesítik erőiket fontos projektek érdekében.
A magas hozzáadott értékű munkát a vállalatok zöme otthon tartja, a Continental miért szervezte ki más országokba?
Németországból indult a Continental, és továbbra is ott van a központja, de nemzetközi cégként definiálja magát. Hatvan országban van jelen, és Magyarország egyébként is fontos láncszem: tíz telephelyen nyolcezer magyar munkavállalót foglalkoztat a vállalat, amelynek mind az öt ágazata (három divízió autóipari termékekkel, a negyedik abroncsok, az ötödik pedig egyéb ipari műanyag, gumi, fémtermékek gyártásával foglalkozik) megtalálható az országban, ráadásul a kormányzatnak is stratégiai partnerei vagyunk. Az MI-kutatóközpontokat olyan országokba viszi a társaság, amelyek már bizonyítottak, részt akarnak venni a jövő technológiáinak a fejlesztésében, és megvan az ehhez szükséges tudás is. Együttműködünk egyetemekkel is, egyrészt azért, hogy minél hamarabb megtaláljuk a tehetséges fiatalokat, ösztöndíjprogramot és gyakornoki lehetőséget kínálunk nekik, másrészt az oktatásban is részt veszünk, hogy a legkorszerűbb technológiákat is megismerjék a hallgatók, a piacra lépve azonnal hasznosítható tudásuk legyen.
Számtalan kutatóközpont létezik a világban, miért van szükség arra, hogy saját központokat tartsanak fenn?
Elképesztően gyorsan változik a piac, amit az innovációk mozgatnak. Ma már technológiai vállalatként működünk, nem pedig hagyományos autóipari beszállítóként. Kötelességünk is, hogy kivegyük a részünket a jövő fejlesztéséből, de akkor tudunk hatékonyak, elsők és a leggyorsabbak maradni, ha mi generáljuk a változásokat, és nem pusztán gyors követői vagyunk. A 2018-as pénzügyi évben ezért vállalatunk globálisan több mint 6,3 milliárd eurót költött kutatási-fejlesztési projektekre.
A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.