A Ryanair fenntartja idei üzleti évre vonatkozó profitcéljait, azaz a jövő márciussal záruló évében 750 és 950 millió euró közötti nyereséget vár,
míg a 832 milliós elemzői konszenzus a sáv alsó széléhez van közelebb.
Ugyanakkor az ír fapados figyelmeztet, hogy a nyári csúcsszezonban 6 százalékkal is csökkenhet a jegyek átlagára az Európában kialakult többletkapacitások miatt, s ezt tekintetbe véve az éves jegyárváltozás átlaga a mínusz 2-től a plusz 1 százalékig terjedő sáv alsó szélét célozhatja meg. Az átlagos jegyár most 37 euró, azaz 12 ezer forint.
A fölös utasszállító-kapacitások kiépülése elsősorban Németországban okoz gondokat, de a Brexit körüli bizonytalanságokkal terhelt brit piacra is a pangás a jellemző. A Ryanair a Lufthansára mutogat, hogy a fapados Air Berlin megvásárlásával szerzett pluszkapacitásra filléres jegyárakkal „rabol” utasokat, elsősorban tőle.
Minden gondja ellenére a Ryanair szorgalmasan termeli a profitot:
a júniussal zárult három hónapban 243 millió eurós nyereségről számolt be, szemben az egy évvel korábbi 309 millióval.
A Refinitiv elemzői konszenzusát kilencmillióval tudta megfejelni a cég, bevételei 11 százalékkal 2,3 milliárd euróra nőttek, ugyanilyen arányban, 41,9 millióra gyarapodott az utasszám, miközben a kihasználtság továbbra is kiemelkedően magas, 96 százalékos volt.
A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.