Jelenleg 5400 munkavállaló dolgozik az E.ON Hungária csoportban, a beszállítók 94 százaléka pedig magyar.
Szeptemberben az Európai Bizottság jóváhagyta a felvásárlást, így megkezdődhetett az innogy integrációja.
A változásokról Kiss Attila elmondta, hogy létre fog jönni egy olyan új E.ON csoport, amelynek 70 ezer munkavállalója, és európai szinten közel 50 millió fogyasztója lesz. Hozzátette: a tranzakció folyamán az E.ON kinyilvánította azt, hogy a jövőben az intelligens energiahálózatokra, illetve az innovatív ügyfélmegoldásokra fog fókuszálni. „Ez az a két láb, amin egy új innovatív csoport alapjait látjuk” – közölte a cégvezető.
Jelentős az újrafókuszálás, ami kihat a magyar tevékenységükre is. Az E.ON a korábbi alapokra építkező, de újragondolt, újrafókuszált módon tekint a jövőbe. Ezzel kapcsolatban kiemelte, hogy október elején egy olyan keretmegállapodást jelentettek be, amiben számos jövőbeni elemet érint: az MVM-el és az Opus Globallal kötöttek üzletet.
A privatizáció óta a legnagyobb energiapiaci tranzakcióról beszélhetünk
– hangsúlyozta az elnök-vezérigazgató. Elmondta azt is, hogy 2021-ben az MVM részére a cége 25 százalékát értékesítik majd.
Nagyon sokat fogunk tudni tanulni például az Elmű-Émász kollégáitól is (az innogy az Elmű Nyrt. és az Émász Nyrt. többségi részvényese), amely céggel már folyamatban van az integráció. Szerinte akkor sikeres egy ilyen integráció, „ha az 1+1 több mint 2”.
Az árampiac belépési korlátja korábban nem tapasztalt, alacsony szintet ért el: ma már könnyen feltehető egy napelem a tetőre – mondta, hozzátéve, hogy fontos kihívásnak tekintik a peer-to-peer tradinget, illetve a független hálózati elemeket is. A sharing economy szerinte szintén kihívást jelent a jövőre nézve, ugyanis ma már nem feltételen akarják a fogyasztók birtokolni azt az eszközt, amit használnak – a cégvezető példaként az E.ON elektromos robogóit emelte ki.
Ügyfélmegoldások terén is kívánnak versenyezni a fogyasztók kegyeiért: „igyekszünk olyan digitális háttérrel megtölteni ezt, hogy sikeresek legyünk a piacon”.
Az e-mobilitásról szólva elmondta, hogy jelenleg körülbelül 15 ezer zöld rendszámos autó van Magyarországon, és akár 5-10 éven belül szerinte minden tizedik autó legalább részben elektromos lesz.
A határvonalak az iparágak között egyre inkább elmosódnak.
Ez Kiss Attila szerint már csak amiatt is fontos, ha ügyfélélményről beszélünk, hogy ki milyen stratégiát épít fel, ugyanis a digitális megoldások elvárássá kezdenek válni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.