Az egyre terjedő koronavírus-járvány rávilágított arra, hogy mennyire kitettek a felső kategóriás márkák olyan városokban, mint New York, Párizs vagy Milánó a Kínából érkező vásárlóknak – hiszen ezek a vevők jellemzően jóval többet költenek, mint más turisták. A helyzet súlyos:
az Estée Lauder és a Capri Holding – a Versace és a Jimmy Choo márkák tulajdonosa – ezen a héten már figyelmeztette a befektetőket, hogy üzleti eredményükön is meglátszik majd a kínai utazók hiánya – írja a The Wall Street Journal.
A Párizsban lévő Galeries Lafayette áruház például, amely nagyban épített a keletről érkező vásárlókra – egyebek mellett kínai feliratokkal és adó-visszatérítéssel csábítja a kínai tehetős vásárlókat –, a héten üresen kongott a WSJ beszámolója szerint, míg korábban egy átlagos napon több mint ezren is megfordultak itt, javarészt Kínából érkezve.
Milánóban pedig a Via Monte Napoleone bevásárlóutcában szinte minden üzletben alkalmaznak kínaiul beszélő eladót az utóbbi években – ám a kínai vásárlók innen is hiányoznak az utóbbi hetekben.
Egészen egy héttel ezelőttig még nagy létszámú kínai csoportok érkeztek, az elmúlt napokban viszont mindössze egy-két ember tér be az üzletbe
– mondta a az újságnak a Fendi egyik alkalmazottja.
Ez sokkal rosszabb hír manapság a kereskedőknek, mint lett volna néhány évvel ezelőtt. 2018-ban ugyanis már csaknem 170 millió kínai utazott az anyaországon kívülre – legalábbis ezt mutatják az ENSZ turisztikai szervezetének legfrissebb adatai. Utazásaik során pedig csillagászati összeget, nagyjából 277 milliárd dollárt (86 ezermilliárd forint) költöttek. Ez a tíz évvel ezelőtt elköltött összeg ötszöröse, míg a kínai turisták száma több mint háromszorosára nőtt az elmúlt évtized során.
Világviszonylatban nézve a kínai turisták tavaly csaknem 110 milliárd dollár értékben vásároltak luxuscikkeket – ruhákat, bőrtermékeket és ékszereket –, jelentős részüket Kínán kívül.
A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.