A Public Relations (PR) piac mérete tavaly 13,195 milliárd forint volt a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) adatai szerint, ami 9 százalékos csökkenést jelent a 2019-es 14,5 milliárd forinthoz képest.
Bár a visszaesés ténye önmagában negatív fejlemény, annak mértéke jelentősen elmarad az előzetes várakozásoktól: az MPRSZ a járvány kirobbanását követő időszakban az ügynökségvezetőktől kapott visszajelzések alapján 20-40 százalék közötti csökkenést prognosztizált.
A számok alapján levonható az a következtetés, hogy bizalomépítésben és a válsághelyzetben a PR szakemberek szerepe felértékelődik, ez pedig a PR piac számára bővülő lehetőségeket jelent.
Magyar Reklámszövetség által összeállított úgynevezett MRSZ Kommunikációs torta mérete
tavaly 401,9 milliárd forint volt, a PR tevékenység ennek az összegnek a 3,3 százalékát tette ki.
Maga a PR piac 2019-től kezdve szerepel önálló szegmensként szerepel ebben a kimutatásban, ami komoly előrelépést jelent a szakma számára. Az MPRSZ tagjainak száma a tavalyi és idei évben jelentősen nőtt, és a korábbinál jóval több ügynökség szolgáltatott pontos pénzügyi adatokat. Ennek köszönhetően a PR piac méretére vonatkozó becslés a korábbinál sokkal pontosabbá vált.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.