Míg az ipari termelés viszonylag hamar talpra állt, addig a koronavírus-járvány alaposan megütötte a szolgáltatószektort, Szénási István mégis a szépségiparban építette fel hosszútávú perspektívát kínáló vállalkozását a Covid-válság kellős közepén. A gyorsfodrászatok és a hagyományos szalonok közti átmenetre akart megoldást kínálni a 43 éves üzletember, aki a korábbi tapasztalatait főként a médiában és a rendezvénypiacon gyűjtötte. A fodrászszakmához legfeljebb annyi köti, hogy az édesanyjára és a feleségére is várt már eleget, míg elkészül a hajuk. Szénási István arra alapozott, hogy az emberek többsége gyorsan, időhatékonyan foglalkozna a külsejével, akár a napi bevásárlással, ügyintézéssel kombinálva. Éppen ezért egy-két kivételtől eltekintve az elmúlt két évben nyitott 25 SzalonSkicc fodrászat többségét hipermarketek üzletsorán indította az útjára. Ezáltal együttműködik a Tescóval és az Auchannal, de már tárgyal a formátumban érdekelt más nagy áruházlánccal is - írta a Figyelő.
Országos a hálózat, már most vidéki túlsúllyal, csak az üzletek harmada működik Budapesten és az agglomerációban.
Ez egy külföldi koncepció, de könnyen adaptálható a magyar piacra is. Azzal együtt is jól működő megtérülési forma, hogy nemcsak a gyorspénzt kínáló, 30 perces férfi hajvágás a kifizetődő, hanem belefér az is, ha egy nagymunka, például egy hajfestés három órára leköti egy fodrász figyelmét. Ezért könnyebb is lojális vendégkört a nők körében felépíteni
– mondta a Figyelőnek Szénási István alapító-tulajdonos. Míg egy belvárosi mesterfodrászatot felépíteni sok idő, energia és marketingköltség, addig a hipermarketes modellben az adott élelmiszer-kiskereskedő vendégköre ugyanúgy bevonzza a potenciális vendégkört, mint a bevásárlóközpont egyéb szolgáltatásai. Működésük meghatározó eleme a Schwarzkopf Professionallel kötött, hosszú távú stratégiai együttműködés. Legyen szó hajformázásról, hajfestésről vagy hajápolásról, a nagy gyártó termékpalettájára támaszkodnak, olyan szaloncikkeknél, amelyekkel a partner nem foglalkozik, legyen az fodrászolló vagy hajvitamin, szabad az út más beszállítónak is.
A 25 üzletre havi bontásban vetítve a 10 ezer feletti vendégszám már jónak mondható – de egy erősebb időszakban a 11-12 ezer is elérhető –
az árérzékeny fogyasztók miatt az átlagos fejpénz viszont továbbra sem haladja meg a 3000-3500 forintot.
Ez azt jelenti, hogy a Covid-válságból kifelé jövet, egy lezárásoktól mentes évnek már hoznia kell legalább 350-400 millió forintos összforgalmat, az egymilliárdos árbevételi álomhatár eléréséhez pedig négy-öt esztendőre biztosan szükség lesz. A SzalonSkicc alapítója a szezonalitásra is felhívta a figyelmet: durván a forgalom fele a hónap első tíz napjára tevődik összhangban a fizetésnappal. Egy adott napon belül a vendégek többsége jellemzően munka előtt vagy után érkezik, de egyre többen az ebédszünetben vágatnak, így napközben sincs üresjárat. A további növekedés útját azonban a franchise hálózat létrehozásában látja Szénási István, ez viszont részben újfajta megközelítést hoz a rendszerbe.
A cikk teljes terjedelmében a Figyelő augusztus 5-iki számában jelent meg, és itt is elolvasható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.