A második negyedévben 114,2 millió viselhető okoseszközt szállítottak le a gyártók az IDC adatai szerint, ez az egy évvel korábbihoz képest 32,3 százalékos növekedés. Bár vannak arra utaló jelek, hogy a fogyasztók visszafogják technológiai költéseiket, ebben a szegmensben ez egyelőre nem érződik, sokan keresik a kikapcsolódást a szabadban, és ehhez az egészségi állapotukat és az aktivitásukat nyomon követő készülékeket szereznek be.
A különböző eszköztípusok közül a fülhallgatók és az okosórák egyaránt 39 százalékos bővülést tudtak felmutatni éves összevetésben a kutatócég elemzése szerint, a kereslet továbbra is szárnyal ezekben a kategóriákban. Az okoskarkötők piaca stagnál, mivel a fogyasztók továbbra is inkább az órákat részesítik előnyben, és ebben a kategóriában a gyártók nem dobtak piacra jelentős új termékeket a második negyedévben.
Mind az órák, mind a fülhallgatók esetében nőtt az eszközök elfogadottsága a fogyasztók körében, amiben meghatározó szerepet játszott a látványos árcsökkenés, ami részben az újonnan piacra lépő vállalkozásoknak, részben pedig a régebbi modelleknél bevezetett árengedményeknek volt köszönhető. A 200 és 300 dollár közötti összegért kapható okosórák például 10 százalékponttal növelték részesedésüket a múlt évhez képest, és hasonló trend volt megfigyelhető az okos fülhallgatók esetében is
– ismertette Jitesh Ubrani, az IDC Mobility and Consumer Device Trackers kutatási vezetője.
A gyártók rangsorát a második negyedévben is az Apple vezette, az amerikai társaság 32,2 millió viselhető okoseszközt szállított le. Ez azonban csak 9,3 százalékos bővülés az egy évvel korábbival összevetve, ami azt eredményezte, hogy a cég piaci részesedése jelentős mértékben, csaknem 6 százalékponttal, 28,2 százalékra esett vissza.
A második legnagyobb gyártó, a Xiaomi már a piaci átlag feletti növekedést tudott felmutatni, a kínai vállalat 37,8 százalékkal több eszközt adott el, mint egy évvel korábban. Főként a fülhallgatók eladásában értek el szép fejlődést, ez a kategória az ő esetükben már megelőzte az okoskarkötőket is a darabszámot vizsgálva.
Annak ellenére, hogy a Huawei – a harmadik a rangsorban – a legtöbb régióban növekedett, a vállalat továbbra is nagymértékben függ a hazai, vagyis a kínai piactól. A társaság szállításainak több mint háromnegyede Kínába irányult az idei második negyedévben, egy éve ez az arány még csak 72,9 százalék volt. Mivel a viselhető okoseszközök kompatibilisek bármely Androidot használó telefonnal, és igen versenyképes az áruk, a vállalatnak sikerült növekedést elérnie még azokon a piacokon is, ahol a Huawei telefonüzletága visszaesett.
A negyedik pozíciót a Samsung szerezte meg, a cég az érett piacokon is szép eredményeket tudott felmutatni, ami mind a tudás, mind az ár tekintetében viszonylag széles termékkínálatának az eredménye.
Az IDC adatai szerint az ötödik legnagyobb gyártó a második negyedévben a BoAt márka mögött álló Imagine Marketing volt. Bár a cég eredetileg okosfülhallgatókkal lépett piacra, a kínálata okosórákkal és -karkötőkkel is bővült. Az április–júniusi időszakban 478 százalékos növekedést ért el éves összevetésben, igaz, még így is csak 4,1 százalékos a piaci részesedése. A társaság azonban egyelőre csak az indiai piacon van jelen, ha globális szinten is megkezdi a terjeszkedést, gyorsan nőhet ez az arány.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.