A PayPal Holdig szerdán bejelentette, hogy 2,7 milliárd dollárért felvásárolja a japán Paidy névre hallgató BNPL-vállalatot (buy now, pay later, azaz vásárolj most, fizess később) – számolt be róla a Reuters. Ez válaszlépés volt a rivális Square múlt havi lépésére, amely az ausztrál BNPL-céget, az Afterpayt vásárolta fel. Azt a 29 milliárd dolláros felvásárlást az ágazat konszolidációjának előszeleként nevezték meg a szakértők.
A Paidy megvétele segíteni fogja a PayPal terjeszkedését Japánban, ahol az online vásárlás volumene az elmúlt 10 évben megháromszorozódott, és jelenleg 200 milliárd dollárosra értékelik. Ugyanakkor a vásárlások több mint kétharmadát továbbra is készpénzzel fizetik az ázsiai szigetországban.
A 6 millió felhasználóval rendelkező Paidy üzleti modellje abban áll, hogy az online vásárlást követően nem készpénzzel, hanem havonta egyszer egy helyi kisboltban banki átutalással egyenlítsék ki a számlát.
A japán fogyasztók többsége azonban továbbra is a készpénzes fizetést részesíti előnyben. Ebben kis változások már érzékelhetők ugyan, de többnyire csak a nagyvárosi lakosság körében.
A PayPal a világjárvány nyertesei közé tartozik, hiszen felhasználóinak száma drasztikusan megugrott a lezárások és az érintésmentes fizetési módok előtérbe helyezése miatt. Ráadásul nemcsak vásárlók, hanem vállalatok is átpártoltak a platformhoz, amelynek ügyfélkörét 400 milliósra saccolják világszerte.
A Paidy – amelynek támogatói közé tartozik a Visa, a Soros Capital Management és a japán Itochu is – a felvásárlást követően is megtartja a nevét, üzletágát és arculatát. Az alapító-elnök, Russell Cummer és a vezérigazgató, Riku Sugie egyaránt megtarthatja pozícióját az akvizíció lezárulta után is.
A felvásárlás a tervek szerint 2021 negyedik negyedévében zárul majd le.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.