Nyugat-Európában 2035-ben már csak zéró károsanyag-kibocsátású modelleket hoz forgalomba a Toyota, addigra a vállalat globális gyártása is karbonsemleges lesz
– tájékoztattak közleményükben.
A cég európai kínálatában a ZEV aránya a vevői igényektől függően az 50 százalékot akár 2030-ra meghaladhatja. Addig a Toyota és a Lexus globálisan 30 új akkumulátoros elektromos modellt mutat be, egyidejűleg további hidrogén üzemanyagcellás elektromos modellek is megjelennek a kínálatában.
A gyártó prémium márkája, a Lexus már most is szinte kizárólag öntöltő hibrid elektromos autókat ad el a kontinensen, 10 év múlva pedig az amerikai és a kínai piacra is csak elektromos autókat küldenek.
A vállalat nemcsak az elektromos autózásban, hanem a hidrogéngazdaságban is vezető szerepre tör, ezért üzemanyagcellás modulok gyártásába kezd Belgiumban. A különféle hajtástechnológiák arányát térségenként a helyi adottságok és a kereslet fogja meghatározni.
A Toyota Európában 2021-ben 1,07 millió járművet értékesített, ez rekordmennyiség, éves összevetésben 80 ezer darabos növekedés, ami 6,3 százalékos piaci részedést biztosít számára. 2022-ben 1,3 millió Toyota és Lexus eladásával 6,5 százalékos piaci részesedésre számítanak.
Várakozásuk szerint az európai bővülés ezt követően is jelentős maradhat. Ezt részben arra alapozzák, hogy a számításaik alapján az évtized második felére 50 százalékkal csökken az akkumulátorok járművenkénti költsége, így megfizethetőbbek lesznek az akkumulátoros elektromos járművek.
A Toyota 2030-ban világszerte 3,5 millió akkumulátoros autó, közöttük 1 millió Lexus értékesítésével számol.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.