BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ezek a Fradi tízéves tervei az MVM Dome-mal

A budapesti Népliget mellett felépült, több mint 20 ezer fő befogadására alkalmas MVM Dome üzemeltetője közbeszerzési eljárás keretében nyerte el a jogot. A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. tulajdonlása mellett február 15-től az FTC vagyonkezelésében a Sportfive Hungary Kft. üzemeltetheti tíz éven keresztül a mintegy 50 ezer négyzetméter alapterületű, a legmodernebb technikával ellátott csarnokot.

Ha egyszer már a kezünkben van a siker receptje, természetes, hogy a legnagyobb hittel és bizalommal vetjük be újra. A Groupama Arénát nyolc éve működtetjük nyereségesen ugyanebben a konstrukcióban, magas színvonalon kiszolgálva a közönséget, és folyamatosan világszínvonalú eseményeknek helyet adva. Az új multifunkcionális csarnok esetében is ugyanezt a sikeres üzemelést várjuk el, nagyon örülünk az újabb közös munkának a Sportfive-val

– hangsúlyozta Kubatov Gábor, az FTC elnöke.

Kubatov Gábor és Igaz András az MVM Dome-ban Fotó: MICHELLER SZILVIA

Nem titok, hogy a két létesítmény közötti szinergia kihasználása a kitűzött célok között szerepel. Ugyanakkor fontos az üzemeltetőknek, hogy a Groupama Aréna továbbra is a korábbi kiemelt minőségben működjön, és emellett az MVM Dome önálló helyszínként bizonyítson. Ezért az utóbbihoz egy teljesen új stábot állít fel a nemzetközi porondon egyébként számos sportérdekeltséggel rendelkező Sportfive magyarországi cége, miközben a hazai piacon már nagy tapasztalattal bíró vezetőik „kettős terhelést” kapnak, ezzel is hozzájárulva a takarékos üzemeltetéshez.

A Sportfive-nak nagyon fontos a magyar piac, eddig több mint ezer vállalati rendezvényt, több nagy aréna méretű koncertet és természetesen sporteseményeket bonyolítottunk le az FTC otthonában. Az MVM Dome egy olyan új ékkő, amelyre méltán lehetünk büszkék. Támaszkodunk a céghálózat tapasztalataira, igyekszünk a világ minden tájáról elhozni a jó példákat. Nem pusztán üzemeltetünk, hanem megoldásokat kínálunk, innovációt biztosítunk, és reklámokat, rendezvényeket, hospitality szolgáltatásokat értékesítünk. Örülünk, hogy a közbeszerzési eljárás során elnyertük az üzemeltetési jogot

– mondta Igaz András, a cég magyar piacért felelős vezérigazgatója.

Új ékkő a népligeti aréna a hazai sportlétesítmények között Fotó: MICHELLER SZILVIA

Hozzátette: a multifunkcionális csarnok esetében fontos a környezetbarát üzemeltetés, a legmagasabb szintű márkaélmény biztosítása a látogatók, valamint a legjobb minőség a partnerek, producerek és ügynökségek részére. Az épület és az eszközök legalább egy hónapos átvételével párhuzamosan elkezdődik az értékesítési és szervezési munka. Több céggel már előrehaladott tárgyalások folynak koncertek, rendezvények, sportesemények kapcsán.

Olyan nagy produkciók is kilátásban vannak, amelyek eddig még nem jöhettek Magyarországra, hiszen nem volt megfelelő helyszín számukra. Mindemellett a sky boxok és VIP-helyek értékesítése is hamarosan elindul.

A Sportfive Hungary Kft. 2021-es pénzügyi számai még nem ismertek, az Opten adatai alapján a 2020-as árbevétel kereken 4 milliárd forint volt, az adózás előtti eredmény pedig meghaladta a 416 milliót. Az előbbi 21,7 százalékos visszaesést jelentett a Covid-válság előtti, 2019-es évhez képest, míg az utóbbi 3,7 százalékkal felülmúlta a bázisidőszak eredményét. Az Igaz András által irányított, sportlétesítmények működtetésével foglalkozó cég a legutóbbi létszámadat szerint 25 főt foglalkoztat.

A 20 022 néző befogadására alkalmas MVM Dome-ot december 16-án adták át, a létesítmény a nagyközönség előtt a magyar–szlovák közös rendezésű férfi kézilabda-Európa-bajnokságon mutatkozott be, amelyet január 13. és 30. között Budapest mellett Szegeden, Debrecenben, illetve Pozsonyban és Kassán bonyolítottak le. A Skardelli György által tervezett sportcsarnok a Market Építő Zrt. kivitelezésében készült el, a beruházás költségei elérték a 100 milliárd forintot. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.