Március 1-jétől kivezeti a SmartBankot a lakossági körben az OTP Bank, az ügyfeleknek az alkalmazásba belépve már csak arra lesz lehetőségük, hogy egy néhány perces művelettel átregisztráljanak az új digitális szolgáltatásokra és az OTP MobilBankba. A két alkalmazás egyelőre párhuzamosan fut, ám Magyarország piacvezető hitelintézeténél azt javasolják, az aktív felhasználók ne halasszák az utolsó pillanatra az átállást.
A SmartBank 2011 óta létezik. Akkor a magyar lakosságnak csupán egyötöde használt okostelefont, azóta azonban ez az arány jelentősen megnőtt, és teljesen új ügyféligények jelentkeztek a digitális bankolásban.
Már a járvány megjelenése előtt döntöttünk az új applikációról, és nem csupán ráncfelvarrás történt, teljesen új háttérrendszerre építkeztünk, új funkciókkal
– hangsúlyozta a VG megkeresésére Kökény-Majer Anita, az OTP Bank lakossági internet- és mobilbanki csatornáinak szolgáltatásfejlesztésért felelős vezetője. A szakember szerint újragondolták az alkalmazást, amely felhasználóbarát, stabil és gyors, kéthetente pedig új vagy finomított funkciókat adnak ki a lakossági ügyfeleknek, a vállalkozásokat nem érinti a változás, ám már abban a szektorban is megkezdődtek a fejlesztések.
A SmartBankot körülbelül másfél millióan töltötték le, a többségük aktív felhasználó, akiket a bank szerint biztosan át tudnak vezetni az új alkalmazásra, nem számítanak jelentős lemorzsolódásra.
Jelenleg is akadnak olyanok, akik párhuzamosan használják a két applikációt, ám a számuk folyamatosan csökken, mert ahogyan jobban megismerik az új csatornát, már nem térnek vissza a régire.
Kökény-Majer Anita megerősítette, hogy a járvány óta jóval nagyobb az igény a digitális ügyintézésre, az elmúlt másfél évben megduplázódott a digitális csatornákat használók száma, és továbbra is dinamikusan nő az arányuk. Elsődleges céljuk, hogy a rutintranzakciókat és termékigénylési folyamatokat át tudják vezetni a digitális platformra, ám a bankfiókok jelentősége szerinte a jövőben is megkérdőjelezhetetlen, hiszen a hosszabb távú pénzügyi döntéseknél, például lakáshiteleknél, befektetéseknél az ügyfelek igénylik a személyes segítséget.
Az OTP MobilBankkal kapcsolatban megjegyezte, személyi kölcsönért folyamodni vagy állampapírt vásárolni is könnyen lehet valamelyik fiók meglátogatása nélkül is, a funkciók közül újdonságként pedig megemlítette a kiadásfigyelőt, az adományozást és az OpenBankot, amivel más banki számlaegyenleget is el lehet érni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.