BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gyakorlati példák B2B és B2C marketing kommunikációra (x)

Az egyértelműség kedvéért leírjuk, hogy a B2B az angol Business-To-Business rövidítése, mely magyarul Vállalatok közötti üzletet jelent, a B2C pedig az angol Business-To-Customer rövidítése, mely Vállalat és fogyasztó közötti üzletet jelent.

Ebben a cikkünkben konkrét példákon keresztül szemléltetjük azt, hogy milyen az őszinteségre épülő B2B marketing kommunikáció a különféle tevékenységi körben működő cégek esetében, illetve említést teszünk a B2C marketing helyes alkalmazásáról is.

Fotó: elements.envato.com

Hogyan lehet napelemet eladni cégeknek?

Szerencsére a céges napelem egy olyan téma, amiről nem igazán kell meggyőzni a vállalatokat, viszont a sikeres eladások érdekében ebben az esetben is szükséges egy tiszta és érthető kommunikáción alapuló indoklás.

Professzionális weboldalon megnyerő kommunikáció

Talán 2022-ben már nem kell külön foglalkozni azzal, hogy miért fontos a cégek esetében egy modern és felhasználóbarát weboldal megléte. Egy ilyen webes felületen könnyedén ki lehet alakítani a vállalati kommunikációt, amely a céges napelem gyártó esetében ilyesmi lehet:

A könnyen kiszámítható és később elszámolható kivitelezési és beszerzési költségek, illetve a különféle típusú pályázatok és támogatások miatt a céges napelem egy kiváló lehetőség arra, hogy vállalata egy lépést tegyen a zöld jövő felé.

Nincs mellébeszélés, nincs túlzás, csak a tények lényegre törő leírása.

Mennyire csak az ár fontos a tehertaxi rendelésnél?

Számos olyan vállalat, vagy akár állami létesítmény van, amelynek szüksége lehet tehertaxira. Mi alapján döntik el, hogy melyiket fogják választani? Sokan biztosan arra gondolnak, hogy az ügyintézők először a tehertaxi ár menüpontra ugranak rá, s ez alapján hozzák meg a döntést.

Érdemes viszont észben tartani azt, ha egy laboratóriumot vagy egy zenekari próbatermet kell költöztetni, már nem biztos, hogy az ár alapján kell meghozni a végső döntést.

Őszintén írnak a valós szolgáltatásokról

Hogyan reklámozza magát egy jó tehertaxi vállalat? A különféle típusú szolgáltatások felmutatásával. Például, ha egy tehertaxi weboldalán nem szerepel a hangszerszállítás, egészen biztos, hogy egy zeneiskola másik céget keres majd.

Ezért nem az ár, hanem a szolgáltatások típusa miatt fogja választani az ügyfél az adott tehertaxi vállalatot. Emiatt esszenciális az, hogy a szolgáltatások menüpont minden fontos részletet tartalmazzon, amely döntésre tudja késztetni a leendő ügyfelet a szolgáltatás megrendeléséről.

Miért nehéz a házi vízmű eladása a laikus ügyfeleknek?

Az első probléma általában ezzel a témával az szokott lenni, hogy az ügyfél csak akkor tudja meg, hogy mikor kell házi vízmű az ingatlan vízmű rendszerébe, amikor ezt egy szakember elmagyarázza neki. Ha jól informál bennünket a felkészült eladó, akkor bátran nekiállhatunk és online is rendelhetünk. A webáruházakban is kellő tájékoztatást kaphatunk a szakemberektől.

Ezért a nagy szakmai ismeretet igénylő alkatrészekkel és gépekkel foglalkozó webshopok inkább azt a típusú marketing kommunikációt választják, amely segíti egyáltalán megérteni az ügyféllel, hogy mi az, amire épp szüksége van.

Szakmai blog írása

Ezért van az, hogy a legtöbb gépekkel és berendezésekkel foglalkozó webáruháznak rengeteg hasznos, a gyakorlatban alkalmazható tippekkel, ötletekkel és tanácsokkal teli blogbejegyzése van, hiszen ez segíti a leendő ügyfeleket navigálni az első ránézésre érthetetlen termékkínálatban.

Hogyan érvényesül egy táska webshop, amelynek egyre csak bukkannak fel az újabb versenytársai az interneten? Egy táska webáruház esetében általában az a legnagyobb probléma, hogy egymást licitálják felül a konkurensek az online hirdetések segítségével, amely egyfajta ördögi kört képez, hiszen szinte mindegyiknek azonos a termékkínálata. A végén szinte senki sem nyer, mert a vásárló más szempontok szerint pártol át egyik vagy másik online shop mellé. Mit lehet ilyenkor tenni?

Egyediség hangsúlyozása

Nem konkrét termékekre, hanem termékcsoportokra, illetve extra kedvezményekre, akciókra, törzsvásárlói programokra, a szállítással vagy a garanciával kapcsolatos egyedi információkra érdemes felhívni a vevők figyelmét. Például egyik webshopban az adott márkától csak öt termék van, a másikban pedig 50. Ez már elég indok egy felhasználónak, hogy az utóbbi boltot válassza.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.