BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ismét a Toyota vezeti az újautópiacot, nagyot esett a Suzuki

A korábbi csúcstartó csak az ötödik lett májusban.

Idei második legjobb hónapját zárta a magyar újautópiac, májusban 10 141 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon – derült ki a Datahouse legfrissebb adataiból. A tavalyi év azonos hónapját 5,2 százalékkal múlta alul a vizsgált időszak, 2020 májusát azonban 56,7 százalékkal múlta felül. Utóbbi esetében viszont meg kell említeni, hogy az adott év egyik leggyengébb hónapja volt a május, a járvány első hullámának egy jelentős részében ugyanis minden autókereskedés részben, vagy egészében zárva tartott.

Magasan a legtöbb új személyautót a Toyota helyezte forgalomba idén májusban, az 1293 járművel 12,75 százalékos piaci részesedést szerzett, 

a második helyen a Volkswagen áll 941 autóval és 9,28 százalékos piaci részesedéssel, a harmadik pedig a Kia lett 899 autóval és 8,87 százalékkal. Nagyot esett a korábbi csúcstartó, a Suzuki csak az ötödik helyen végzett, és májusban csupán 698 új személyautót regisztrált és 6,88 százalékos piaci részesedést szerzett – áll a Datahouse jelentésében. 

2021.04.30. Szeged Toyota proace családi autó. Fotó: Frank Yvette FY Délmagyarország
Fotó: Frank Yvette / Délmagyarország

Éves összevetésben azonban még dobogós a Suzuki, jelenleg a második helyen áll 5766 autóval és 12,03 százalékos piaci részesedéssel, az első a Toyota, a márka idén eddig összesen 6152 új személyautót regisztrált, és a piac 12,84 százalékát szerezte meg. A harmadik helyet továbbra is a Ford birtokolja 4278 autóval és 8,93 százalékos piaci részesedéssel. A negyedik a Volkswagen 3755 autóval.
A nemzetközi, és így a magyar autópiac továbbra is nehéz időszakot él, hiába magas a kereslet, a gyártói kapacitás fékezi az eladásokat. A járvány, illetve az orosz-ukrán konfliktus miatt kialakult félvezető- és alapanyaghiány miatt ugyanis kevesebb autót tudnak gyártani az üzemek.
 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.