Nem ritkák az olyan bevásárlóközpontok Oroszországban, ahol mintegy 30 százalékkal kevesebb potenciális vásárló fordul azóta, hogy a nyugati márkák egymás után jelentették be: az Ukrajna ellen indított háború ellen tiltakozva, és a nyugati szankcióknak engedve bezárják üzleteiket és kivonulnak az országból. Az sem kizárható, hogy bevásárlóközpontokat kell majd bezárni az országban, hiszen a távozó bérlők helyére nehéz újakat találni, főleg olyanokat, amelyek képesek betölteni a nyugati húzónevek távoztával keletkezett űrt.
A két legnagyobb oroszországi pláza-láncot, a Vegast és a Crocus City-t építtető és üzemeltető Crocus Group alapító-vezérigazgatójának fia, Emin Agalarov egy hétfői interjúban arról beszélt: a Vegas szerű, luxuscikkekre szakosodó plázákból hiányoznak a Prada, a Chanel, a Louis Vutton boltjai, de a középosztály igényeire szabott Crocus City bevásárlóközpontok is személytelenekké váltak azóta, hogy kivonult például a Zara, a H&M, a Rebook és Adidas.
Agalarov szerint a Moszkva környéki plázák forgalma 30 százalékkal csökkent március eleje óta. Előfordulhat, hogy az üzemeltetőnek kényszer megoldásokat kell alkalmaznia, hogy az üresen maradt üzlethelyiségeket hasznosítani tudja; Agalarov szerint szóba jött, hogy tekepályákat nyitnak a boltok helyén, vagy egyszerűen kiadják raktárnak az üresen maradt helyiségeket.
Számos nyugati cég döntött úgy, hogy teljesen kivonul Oroszországból, de sokan zárták be az üzleteiket határozatlan időre, abban a reményben, hogy a háború végével és a nemzetközi helyzet rendezésével visszatérhetnek az orosz piacra. Van olyan nagyvállalat is, mint például a McDonald's, amelynek néhány étterme már újra is nyílt. Igaz, más néven, és orosz tulajdonban, de egyelőre a nyugati elődhöz hasonló sikerrel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.