Egy dél-kaliforniai cég kifejlesztett egy robotot, amely kiváltja a gyorséttermi dolgozók egy részét. A gép gyorsabban és precízebben képes elkészíteni a hasábburgonyát, a hagymakarikát és sok más élelmiszert – írta meg a Reuters. A pasadenai Miso Robotics Flippy 2 névre keresztelte a robotot, amellyel automatizálni akarják a mélysütéseljárást.
Az autógyárakban már nem újdonság, hogy egyes munkafolyamatokat átvesznek a robotok, de a vendéglátásban eddig csak szűkebb körben lehetett találkozni velük. A Miso Robotics fejlesztése képes rá, hogy automatizáltan kivegye a fagyasztóból a mirelit terméket, a forró olajban kisüsse, majd a tálalásra kész étel egy tálcára helyezi.
A Flippy 2 képes egy időben több különböző ételt is megfőzni, és nem okoz gondot neki, ha különböző receptekből kell dolgoznia. A fejlesztői azt várják a géptől, hogy csökkenteni fogja a személyzetet a vendéglátó helyeken, illetve felgyorsítja a rendelések elkészítését.
Amikor egy rendelés beérkezik az adott étteremhez, akkor azt a Flippy 2 azonnal érzékeli, és elkezdi elkészíteni az ételt. Gyorsabban, megbízhatóbban és pontosabban dolgozik, mint a legtöbb ember
– mondta Mike Bell, a Miso Robotics vezérigazgatója. Öt éven keresztül fejlesztették a robotot, amely nemrég kereskedelmi forgalomba is került. A gép a nevét egy korábbi robot után kapta, az eredeti Flippyt arra tervezték, hogy megfordítsa a hamburgerekhez készülő húspogácsákat a sütőlapon. Miután ezzel a géppel elkészültek, a Miso Robotics csapata rájött, hogy sokkal több feladat is van a sütőállomásokon, amelyeket egyetlen géppel el lehetne végezni.
A robotaxik már az utakon vannak, a nyereség viszont még a fasorban sincsŐrült tempóban égetik a pénzt az önvezető autózással foglalkozó startupok, mecénásaik azonban türelmesek, mert tudják, hogy egyszer csak eljön az ő idejük. |
Bell arról is beszélt, hogy a vásárlóknak is tetszik a szakácsrobot.
Amikor elhelyeztük az első Flippy 2-ket az éttermekben, a vendégek lefényképezték, videóra vették, és sok kérdést is feltettek. Aztán amikor visszatértek az étterembe, már észre sem vették, a robot természetessé vált a konyhában
– emlékezett vissza a vezérigazgató.
A Miso Robotics mérnökei képesek távolról, valós időben követni a Flippy 2 robotok munkáját, és segítséget tudnak nyújtani, hogy valamilyen probléma merülne fel az egyik konyhában. Az Egyesült Államokban már több étteremlánc is alkalmazza a robotszakácsot. A többi között San Diegóban a Jack in the Box, a White Castle a középnyugaton és a CaliBurger a nyugati parton. Bell hozzátette, hogy másik három étteremlánc is alkalmaz Flippy 2 gépeket az USA-ban, de ezt nem merik reklámozni. Mint mondta,
vannak cégek, amelyek félnek attól a negatív felfogástól, hogy a robotok elveszik az emberek munkáját.
A Miso Robotics mérnökei most egy új gépen dolgoznak, a Sippy italkészítő roboton. A tervek szerint a Sippy képes lesz felvenni a vendégektől a rendelést, kitölti nekik a választott italt, fedőt tesz a pohárra, és szívószálat ad hozzá, majd felszolgálja az innivalót.
Mike Bell szerint nemsokára eljön annak az ideje, hogy a vendégek nosztalgiával fognak visszagondolni azokra az időkre, amikor még emberek dolgoztak az éttermekben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.