A dél-koreai trösztellenes hatóság bejelentette, hogy 2,2 millió dolláros (841,78 millió forint) bírságot szab ki a Teslára, amiért a cég nem tájékoztatta az ügyfeleit, hogy hideg időben az elektromos autóik rövidebb hatótávra képesek. A hír ismét előtérbe helyezheti az időjárás és az elektromos járművek teljesítménye közötti összefüggéseket.
A Koreai Méltányos Kereskedelmi Bizottság (KFTC) szerint
a Tesla túlzó állításokat tett az ügyfeleinek arra vonatkozóan, hogy az elektromos autói egyetlen feltöltéssel mekkora távolságot tudnak megtenni,
illetve azt sem közölte pontosan, hogy mennyivel költséghatékonyabb az elektromos meghajtás a benzines autókhoz képest. A dél-koreai hatóság rámutatott, a Tesla helyi honlapján 2019 augusztusa óta szerepelnek téves adatok az autók teljesítményére vonatkozóan – erről a Reuters Connect írt.
A KFTC keddi közleménye szerint a Tesla autóinak hatótávolsága akár 50,5 százalékkal is csökkenhet hideg időben ahhoz képest, ami a weblapon szerepel. Az amerikai gyártó a honlapján elismeri, hogy a télen szükség van bizonyos lépésekre az autók védelme érdekében. Arról azonban nem írnak, hogy a járművek kevesebbet futnak egy töltéssel, ha a hőmérő higanyszála mínuszba fordul.
Áremeléshez vezet a villanyautók vásárlási kedvezményének megszüntetéseA kínai elektromosautó-vásárlóknak járó gáláns állami ártámogatásnak vége, ennek ellenére szakértők szerint töretlen marad a kereslet az alternatív hajtású járművek iránt. |
Egy dél-koreai fogyasztóvédelmi csoport, a Citizens United for Consumer Sovereignty 2021-ben már felhívta a figyelmet arra, hogy az elektromos járművek hatótávolsága akár 40 százalékkal is csökkenhet a hidegben. Mint írták, ennek oka, hogy a mínuszokban a kocsiknak több energiát kell használniuk a fűtés miatt. A fogyasztóvédők szerint a Tesla autói kifejezetten rosszul bírják a hideget.
A KFTC 2022-ben 20,2 milliárd vonra (6,04 milliárd forint) bírságolta a Mercedes-Benz autógyártót a fogyasztók megtévesztése miatt.
A német vállalat a dízeles autóinak a károsanyag-kibocsátásáról közölt hamis adatokat a reklámokban.
Az elektromos járművek szélsőséges időjárás okozta teljesítményingadozása széles körben ismert tény, viszont azt egyelőre nem tudni pontosan, hogy milyen mértékben romlik a hatótávolságuk. A kritikus hangokat némileg csitítja, hogy ezek az autók rendkívül népszerűek az olyan piacokon, mint például Norvégia.
Az országban 2022-ben öt eladott járműből négy elektromos volt, többnyire Tesla.
A kanadai székhelyű Geotab telematikai szolgáltató 4200 elektromos kocsi bevonásával végzett egy felmérést 2020-ban, amelynek keretében az időjárás-változás és az autók teljesítménye közötti összefüggéseket vizsgálták. Kimutatták, hogy a legtöbb modell hatótávolsága csökken a hidegben, főleg a fűtés miatt. A tanulmány szerint az autók 20 fok feletti átlagos hőmérsékleten teljesítenek a legjobban, mínusz 15 fokon viszont a megadott teljesítményük majdnem felét elveszítik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.