BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megint átverte a Telekom az ügyfeleit – megelégelte a hatóság, durva bírságot szabott ki

Tíz év alatt már tizedjére tévesztette meg a Magyar Telekom a fogyasztókat. Több tízmilliós bírságot kapott érte a GVH-tól.

Mintegy 22 milliós bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Magyar Telekomra Nyrt.-re – ezt a hatóság jelentette be hétfőn. Az ügy hátterében az áll, hogy az itthon piacvezető távközlési cég megtévesztette a fogyasztókat a kedvezményes mobilnetajánlatával.

Inside A T-Mobile Retail Store, Operated By Magyar Telekom Nyrt., Ahead Of Earnings
Customers browse mobile phone handsets as a sign sits above the entrance to a T-Mobile store, operated by Magyar Telekom Nyrt., in Budapest, Hungary, on Monday, Nov. 2, 2015. Magyar Telekom will announce third-quarter earnings on Wednesday. Photographer: Akos Stiller/Bloomberg via Getty Images
A Magyar Telekom 22 millió forintos bírságot kapott a GVH-tól, mert megtévesztette az ügyfeleit. Fotó: Bloomberg

A GVH kiemelte, a társaság visszaesőnek számít, és 

tíz év alatt a tizedik fogyasztóvédelmi típusú jogsértését követte el.

A hatóság álláspontja szerint a Magyar Telekom ezúttal tisztességtelenül és megtévesztően népszerűsítette az ügyfelei körében egyes, hűségvállaláshoz kapcsolódó mobilnetkedvezményeit. Az erre vonatkozó vizsgálat még tavaly indult. Ami a részleteket illeti: a cég kampánya olyan üzeneteket fogalmazott meg a fogyasztóknak, mint például „50 százalék kedvezményt kapsz mobilneted havidíjából 3 hónapon át, és még 30 GB mobil netet is díjmentesen belföldre 90 napra, ha 1 éves hűséget vállalsz mobil előfizetésedre a Telekom alkalmazásban”. 

Ez azt a benyomást kelthette, hogy a kedvezményeket bármelyik ügyfél igénybe veheti, ha további egyévnyi hűségidőt vállal a meglévő előfizetésére. Csakhogy valójában ez egyáltalán nem így volt, hiszen 

  • csak a lezárt díjcsomaggal rendelkező fogyasztók, 
  • kizárólag a meglévőtől eltérő feltételű, 
  • új díjcsomagra történő szerződéskötéssel 

válhattak jogosulttá a kedvezményekre. Ugyanakkor a GVH Versenytanácsa a jogsértés mérlegelésekor azt is figyelembe vette, hogy a tisztességtelen reklámkampány nem nyílt formában folyt, hanem egy viszonylag szűk előfizetői kört célzott belső tájékoztatási csatornákon (sms-ben és push üzenetekben). Azonban azt sem hagyhatta figyelmen kívül, hogy a Magyar Telekomot tíz év alatt már tizedik alkalommal marasztalják el fogyasztóvédelmi típusú jogsértésekért. Ennek megfelelően szabta ki a 22 millió forintos büntetést.

Ahogy arról a Világgazdaság beszámolt, a múlt héten a vezető részvények – a Mol kivételével – kifejezetten remekeltek a Budapesti Értéktőzsdén. Intenzív emelkedést mutatott a Magyar Telekom árfolyama is, átlépte a májusban kijelölt lokális maximumot 438 forintnál. A következő potenciális ellenállási szint 446,26 forintnál húzódik, de az RSI-indikátor alapján könnyen elképzelhető, hogy a jegyzés letöri az említett támaszt. Ez esetben 430 forint közelében lehet a következő szint.

A bírság hírére egyelőre nem reagált a Magyar Telekom. Amint ez megtörténik, beszámolunk róla.

Duplázta a nyereségét a Magyar Telekom, és megemelte a profitcélját is

A Magyar Telekom menedzsmentje az egyébként is rendkívül pozitív piaci várakozásokat is felülmúló második negyedéves eredményekre tekintettel megemelte a vállalat éves eredményvárakozását is.

Augusztus 15-ei frissítés:

Nem hallgat tovább a Telekom: „fizetni fogunk”

Megszólalt a Magyar Telekom, miután a hatóság durván megbírságolta az ügyfelek megtévesztéséért.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.