„A GVH határozatát megkaptuk, a bírságot természetesen határidőben megfizetjük” – ezt a Magyar Telekom Vállalati Kommunikációs Igazgatósága közölte a Világgazdasággal. Lapunk annak kapcsán kereste az itthon piacvezető telekommunikációs társaságot, hogy hogyan reagál a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) hétfői döntésére, amelyben 22 millió forintra büntette a céget az ügyfelek átveréséért.
A Telekom most először kommentálta a bírságot, igaz,
ez nem terjedt ki minden lényeges részletre.
Önmagában az, hogy a Telekom befizeti a húszmilliós bírságot, még egyáltalán nem jelenti azt, hogy tudomásul is venné a GVH határozatát. Főszabály szerint ugyanis a GVH által kiszabott bírságot mindenképpen be kell fizetni 30 napos határidőn belül függetlenül attól, hogy az elmarasztalt fél él-e a jogorvoslati lehetőséggel, tehát hogy megtámadja-e a bíróságon a döntést, vagy sem. Erre külön rákérdeztünk a telekommunikációs vállalatnál, de nem reagáltak. Így az sem derült ki, hogy jogosnak tartják-e a hatóság megállapításait, vagy ellenkezőleg. Lehetséges, hogy a Telekom jogi útra tereli az ügyet, de a kapott válasz talán mégis inkább azt sejteti, hogy a cég kifizeti a bírságot, és ezzel részéről lezártnak tekinti a történteket.
A hétfői eseményekről részletesen beszámolt a Világgazdaság. A GVH szerint a társaság megtévesztette a fogyasztókat a kedvezményes mobilnetajánlatával. A hatóság arra jutott, hogy a Magyar Telekom tisztességtelenül és megtévesztően népszerűsítette az ügyfelei körében egyes, hűségvállaláshoz kapcsolódó mobilnetkedvezményeit. Az erre vonatkozó vizsgálat még tavaly indult azért, mert a vállalat kampánya olyan üzeneteket fogalmazott meg a fogyasztóknak, mint például, hogy „50 százalék kedvezményt kapsz mobilneted havidíjából 3 hónapon át, és még 30 GB mobil netet is díjmentesen belföldre 90 napra, ha 1 éves hűséget vállalsz mobil előfizetésedre a Telekom alkalmazásban”. Ez azt a benyomást kelthette, hogy a kedvezményeket bármelyik ügyfél igénybe veheti, ha további egyévnyi hűségidőt vállal a meglévő előfizetésére. Csakhogy valójában ez egyáltalán nem így volt, hiszen
Ezenfelül más szempontok is érvényesültek a döntésben.
A GVH versenytanácsa a jogsértés mérlegelésekor azt is figyelembe vette, hogy a tisztességtelen reklámkampány nem nyílt formában folyt, hanem egy viszonylag szűk előfizetői kört célzott meg belső tájékoztatási csatornákon (sms-ben és push üzenetekben). Azonban azt sem hagyhatta figyelmen kívül, hogy
a Magyar Telekomot tíz év alatt már tizedik alkalommal marasztalják el fogyasztóvédelmi típusú jogsértésekért.
A GVH tehát ennek megfelelően szabta ki a 22 millió forintos büntetést.
Megint átverte a Telekom az ügyfeleit – megelégelte a hatóság, durva bírságot szabott kiTíz év alatt már tizedjére tévesztette meg a Magyar Telekom a fogyasztókat. Több tízmilliós bírságot kapott érte a GVH-tól. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.